به گزارش پارس نیوز، صفاء العبد نویسنده روزنامه الرایه در تحلیل شرایط بحرانی زردپوشان فوتبال قطر نوشت: شرایط فعلی شایسته باشگاه بزرگی مثل الغرافه نیست که زمانی یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا به شمار می‌رفت و در لیگ همیشه مدعی قهرمانی بود. در واقع الغرافه هرگاه قدرتمند بوده به فوتبال ملی و باشگاهی قطر خدمت کرده است. وضعیت تیم مناسب نیست، آنها در 6 هفته اخیر فقط دو پیروزی مقابل ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ داشتند و بدترین اتفاق این هفته‌ها شکست با 8 گل مقابل السد بود آن هم در حالی که بازی رفت دو تیم با تساوی یک بر یک تمام شد!

در ادامه مطلب آمده است: مشکل حقیقی این تیم کجاست؟ باید بپذیریم که نام‌هایی مثل طارمی، ویس، اشنایدر و آمادو بازیکنان توانمندی هستند که وجود آنها باید موجب موفقیت هر تیمی شود و این نام‌ها نمی‌توانند عامل شکست و ناکامی تیم باشند. همانطور که تجربه مربی مثل گورکوف هم قابل انکار نیست. با آمدن این مربی انتظار داشتیم الغرافه اوج بگیرد و به سال‌های اقتدار خودش بازگردد. شاید کلید مشکلات در صحبت‌های مربی تیم باشد، زمانی که در نشست خبری گفت برای ساختن یک تیم جدید آماده می‌شود و برای ساختن این تیم به زمان نیاز دارد. بر همین اساس در فصل جاری مدعی قهرمانی نخواهد بود. در واقع شاید یکی از دلایل کم‌تجربگی سایر بازیکنان تیم باشد. از سوی دیگر گورکوف از پایین آمدن آمادگی بدنی بازیکنانی مثل اسنایدر، طارمی و ویس صحبت کرده اما این توضیح قانع‌کننده‌ای نیست چرا که ستاره‌های خارجی الغرافه بازیکنان حرفه‌ای هستند و چطور ممکن است در این مقطع حساس، پیش از نقل و انتقالات نیم فصل از آمادگی جسمی دور شده باشند؟

روزنامه‌نگار قطری اضافه می‌کند: نمی‌توانم بپذیرم که چرا گورکوف، طارمی و ویس را روی نمیکت نشانده اما در نیمه دوم آنها را به میدان آورده است. اگر این نیمکت‌نشینی برای تنبیه بازیکن است پس چرا به آنها بازی داده و اگر دلیل دیگری دارد نشان می‌دهد که تا چه حد در شرایط حساس به وجود این 2 بازیکن خارجی نیاز دارد. باید در انتظار بود و دید که بر سر الغرافه چه می‌آید اما این باشگاه همچنان می‌تواند به روزهای درخشان خودش بازگردد.