به گزارش پارس نیوز، انجام مراسم وزن‌کشی در روز مسابقه و کنترل وزن کشتی‌گیران در دو روز برگزاری مسابقه، از جمله قوانینی بود که در یک سال اخیر منتقدان زیادی در سطح دنیا داشت اما با این وجود اتحادیه جهانی مسابقات رسمی‌اش را با این شیوه برگزار کرد.

هم‌اکنون جام جایزه بزرگ آلانز به میزبانی روس‌ها با حضور تیم‌هایی از ایران، گرجستان، آمریکا، آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، مغولستان، بحرین، بلاروس و آلمان در ولادی قفقاز برگزار می‌شود که کشتی‌گیران روس نیز حضور پرتعدادی در این رقابت دارند.

پیش از آغاز کشتی‌ها، میزبان از تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات نظرخواهی کرد که آیا موافقند این تورنمنت با همان شیوه سابق و انجام یک بار وزن‌کشی در روز قبل از رقابت‌ها برگزار شود که همه تیم‌ها موافقت خود را با این موضوع اعلام کردند و جام جایزه بزرگ آلانز از امروز (شنبه) با روش سابق وزن کشی استارت خورد.

پیگیری کادرفنی تیم مازندران در مورد چرایی برگزاری مسابقات با قانون قبلی به این رسید که روس‌ها می‌خواهند نظر موافق کشورهای مختلف را در این زمینه به اتحادیه جهانی اعلام کنند. آنها تلاش می‌کنند که رقابت‌های رسمی نیز مثل سابق با یک بار وزن‌کشی در روز قبل از مسابقات به انجام رسد.