به گزارش پارس نیوز، مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی در برنامه‌های انتخاباتی خود روی لیگ باشگاه‌ها تاکید داشت و عنوان می‌کرد این لیگ را متحول خواهد کرد تا ورزشکاران به درآمد خوبی برسند و با همین شعار ها هم به ریاست فدراسیون رسید و شاید همه این تصور را داشتند که این لیگ متحول خواهد شد و اسپانسرها حضور پیدا می‌کنند، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه همان وضعیت قراردادی دوومیدانی کاران و کیفیتی رقابت‌ها مانند قبل باقی ماند.

زمان نامناسب برگزاری مسابقات، عدم حضور اسپانسرهای قدرتمند، پایین بودن قراردادها و ورزشگاه‌های بدون تماشاگر را می‌توان دلیل پایین بودن کیفیت لیگ دوومیدانی دانست.

ملی پوشانی که بودن شان می‌تواند رونقی به مسابقات بدهد به دلیل قراردادهای بسیار پایین علاقه چندانی برای حضور در لیگ ندارند و اگر هم شرکت می‌کنند با آمادگی پایین است و همین موضوع روی کیفیت آن تاثیر گذاشته است.

احسان حدادی، حسین کیهانی و امیر مرادی که مدال آور بازی‌های آسیایی بودند در لیگ حضور نداشتند و آیا فدراسیون تلاشی برای ترغیب آنها به حضور داشت؟

* استقلال هم تماشاگر جذب نکرد!

از سوی دیگر کیهانی که همیشه روی بحث ورزش اول المپیک تاکید داشته، تاکنون نتوانسته برنامه‌ای برای جذب تماشاگر برای این رشته داشته باشد و حتی حضور باشگاه استقلال در فصل جاری هم نتوانست کسی را به ورزشگاه آفتاب انقلاب بکشاند و در هر دوره تعدادی انگشت شمار مسابقات را تماشا می‌کنند!

همین استقلال هم بدون عقد قرارداد با ورزشکاران و هر طور شده در مسابقات شرکت کرد تا شاید با این کار رئیس فدراسیون بتواند در آینده بگوید باشگاه بزرگی را وارد این رشته کردم!

 

احسان حدادی، نایب قهرمان المپیک و رکورد دار بازی‌های آسیایی پیش از این گفته بود: اوسین بولت دونده افسانه ای دنیا هم در لیگ دوومیدانی شرکت کند، این لیگ رونق نمی‌گیرد. من شنیده‌ام که قرارداد پینگ‌پنگ بازان حدود ۱۰۰ میلیون تومان است ولی رشته‌ای که در المپیک مدال گرفته و مادر همه رشته‌ها است، قرارداد ورزشکارانش بسیار پایین است که من فکر می‌کنم این وظیفه فدراسیون است که باید یک هم فکری کند و با باشگاه‌ها صحبت کنند مبالغ قرارداد ورزشکاران دوومیدانی را افزایش دهند.

او در مورد تماشاگران هم این عقیده را داشت: من فکر نمی‌کنم دوومیدانی رشته جذابی نباشد. اگر تبلیغات شود و اگر مدیریت درست انجام شود، ۱۰۰ درصد تماشاگر از مسابقات دوومیدانی همانند سایر کشورهای جهان استقبال خواهد کرد.

* قاسمی: پیشنهاد امسال 30 درصد کمتر از سال قبل بود

رضا قاسمی دونده‌ای که در لیگ پرامتیازترین بود، می‌گوید: یکی از باشگاه‌ها در این فصل پیشنهادی داد که 30 درصد کمتر از سال گذشته بود و این واقعا جای تاسف داشت. یک زمانی رئیس فدراسیون در زمان انتخابات صحبت از قراردادهای 50 میلیونی می کرد و با همین وعده‌ها هم رای آورد.

*وعده‌ها چه زمانی عملی می‌شود؟

بدون شک رئیس فدراسیون دوومیدانی در این 2، 3 سالی که در زمام امور ورزش اول المپیک را در اختیار دارد، نتوانست آنطور که برای برگزاری لیگ وعده داده بود، عمل کند و تغییری صورت نگرفت و همانند سال‌های قبل فقط 2، 3 مرحله مسابقه برای رفع تکلیف برگزار شد و رفت تا سال بعد!

مشخص نیست چه زمانی باید لیگی پررونق را در دوومیدانی شاهد بود. آیا شرایطی فراهم می‌شود که مسابقات بات حضور تمام ملی پوشان برگزار و تماشاگران به ورزشگاه‌ها کشانده شوند؟