به گزارش پارس نیوز، 

محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس را در شرایط دشواری قرار داد و جدایی و مصدومیت چند بازیکن هم روز به روز تعداد شاگردان برانکو را کاهش داد. پرسپولیس در هفته‌های گذشته کمبود بازیکن را کاملا حس کرد و برانکو گاهی مجبور شد از بازیکنان ناشناخته استفاده کند. با این وجود پرسپولیس در لیگ قهرمانان توانست تا فینال پیش برود و در لیگ برتر هم در دو امتیازی صدر جدول قرار دارد.

بازیکنان پرسپولیس که توانستند این ریتم پرفشار را تحمل کنند، تنها دو بازی دیگر تا باز شدن پنجره نقل و انتقالات و رسیدن نیروهای کمکی در پیش دارند. پرسپولیس یکشنبه در اصفهان میهمان سپاهان است و جمعه هفته آینده در تهران با پارس جنوبی جم بازی می‌کند. بعد از آن باشگاه می‌تواند از بازیکنانی که پیش‌تر جذب کرده یا نفراتی که ممکن است در روزهای آینده بخرد، استفاده کند و از این فشار خلاص شود. نگاه هواداران پرسپولیس این روزها بیش از همیشه به اخبار نقل و انتقالات خواهد بود تا بازیکنان جدید تیم‌شان را بشناسند. سیاست باشگاه در این شرایط اهمیت زیادی دارد تا بتواند بازیکنانی جذب کند که مشکلات و کمبودهای تیم را برطرف کنند.

پرسپولیس در شروع فصل با سروش رفیعی، مهدی شیری، مهدی شریفی و مهدی ترابی به توافق رسید و آنها از نیم‌فصل به تیم اضافه خواهند شد. رفیعی که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد و ترابی که از بازیکنان آماده فوتبال ایران است، می‌توانند در فاز حمله موثر باشند، ولی انتظار می‌رود تطبیق‌پذیری آنها نیاز به کمی زمان داشته باشد. مهدی شیری هم خط دفاع پرسپولیس را تقویت خواهد کرد، ولی برانکو پیش از بازی با ذوب‌آهن گفت که احتمالا مدافع دیگری را هم به تیمش اضافه می‌کند؛ بازیکنی که بتواند هم در دفاع میانی و هم در پست هافبک دفاعی موثر باشد. اگر آن طور که شایعه شده، پرسپولیس بتواند برای این پست پورعلی‌گنجی را جذب کند، برد بزرگی کرده و کیفیت تیم را به شدت ارتقا خواهد داد. سرمربی کروات همچنین به دنبال یک مهاجم است تا در خط حمله هم علاوه بر منشا و علیپور گزینه جدیدی داشته باشد. برانکو نشان داده که در جذب بازیکنان جدید وسواس زیادی دارد و در این مورد معمولا کیفیت را به کمیت ترجیح می‌دهد.

اگر بخواهیم باز شدن پنجره را در یک جمله توضیح بدهیم، باید گفت که «عذاب پرسپولیس بعد از این 180 دقیقه به پایان می‌رسد». اضافه شدن نفرات جدید نه تنها دست کادر فنی را برای تغییر ترکیب تیم باز می‌کند، به بازیکنان هم فرصت می‌دهد از این فشار سنگین خلاص شوند. تعدادی از بازیکنان پرسپولیس در هفته‌های گذشته با وجود مصدومیت مجبور به بازی بودند و ماهینی و انصاری هم به خاطر همین فشار دچار پارگی رباط صلیبی شدند. پرسپولیس در نیم‌فصل دوم دوباره می‌تواند یک تیم کامل باشد و از شرایط سختی که به خاطر اشتباهات مدیریت سابق به آن گرفتار شد، خلاص شود.

انتهای پیام/