به گزارش پارس نیوز، این حساسیت به این دلیل است که سپاهان با 29 امتیاز صدرنشین است و بهترین خط حمله بازی ها را در اختیار دارد و پرسپولیس هم با دو امتیاز کمتر تیم سوم جدول است و در فاز دفاعی بهترین عملکرد را داشته است. برنده این دیدار اگر سپاهان باشد بیشترین بخت را برای کسب عنوان قهرمانی نیم فصل پیدا خواهد کرد اما اگر قرعه به نام پرسپولیس رقم بخورد آنوقت شاگردان برانکو هستند که با احتمال لغزش پدیده در بازی با استقلال شانس قهرمانی نیم فصل خواهند داشت.

 

خوب است کمیته داوران برای این بازی که حساس ترین بازی نیم فصل نخست است بهترین داورش را برای قضاوت انتخاب کند. یعنی علیرضا فغانی. اشتباهات داوری در هفته های اخیر آنقدر زیاد بوده است که داد هم تیم ها را در آورده است. از جمله برانکو و آنهم در شرایطی که تیمش مدام بازی ها را می برد. انتخاب علیرضا فغانی از آن جهت خوب است که او همه تلاش خود را برای بهترین قضاوت بکار می گیرد چون نگران اعتبارش است. علیرضا فغانی بازی رده بندی جام جهانی 2018 را سوت زده و از این پس مسئولیت او بیشتر است و همه انتظار دارند علیرضا فغانی در صحنه ها بهترین تصمیمات را بگیرد.

 

علیرضا فغانی در هفته های سپری شده تنها یک بازی حساس را سوت زده که آن بازی دربی بوده. به واقع به اندازه کافی استراحت کرده و حال نوبت آن است تا قضاوت یک بازی مهم دیگر را برعهده بگیرد. بازی سپاهان – پرسپولیس. از سوی کمیته داوران علیرضا فغانی به عنوان داور این بازی اعلام شود هیچ یک از دو تیم بیانیه نخواهند داد. به خصوص سپاهان که در هفته های اخیر کمیته داوران را بیانیه باران کرده است. بهترین داور برای بهترین بازی. این بهترین انتخاب ممکن است و هم امیر قلعه نویی از این تصمیم تمکین خواهد کرد و هم برانکو. مگر بهتر از علیرضا فغانی برای قضاوت این بازی حساس و مهم داریم؟

 

این انتخاب برای کمیته داوران هم خوب است چون هر انتخابی غیر از این ممکن است با حاشیه هایی برای کمیته داوران همراه باشد. اگر یک داور دیگر برای قضاوت بازی برگزیده شود و اشتباه کند آنوقت کمیته داوران مورد آماج حملات قرار می گیرد در صورتی که اگر علیرضا فغانی اشتباه کند دیگر کسی به کمیته داوران به خاطر انتخابش خرده نخواهد گرفت.

 

نکته جالب در قضاوت های این فصل علیرضا فغانی دور بودن از کمک های جهانی اش بوده است! رضا سخندان و محمد رضا منصوری در بازی های گذشته با داور وسطی غیر از علیرضا فغانی به میدان رفته اند و در کنار علیرضا فغانی از کمک هایی استفاده شده است که کم تجربه بوده اند. نمونه اش در بازی نساجی – سپیدرود دیدیم یکی از کمک های علیرضا فغانی دو صحنه ای را آفساید اعلام کرد که آفساید نبود و نساجی موقعیت گلزنی داشت. دست کم انتظار داریم در بازی سپاهان – پرسپولیس در کنار علیرضا فغانی کمک هایش هم پرچم بزنند. فراموش نکنیم محمد رضا منصوری و رضا سخندان هم در موفقیت های علیرضا فغانی نقش داشتند چون این سه یک تیم داوری هستند که قضاوت های بدون نقصشان در کنار هم موجب شده تیم داوری ایران به دیدار رده بندی جام جهانی 2018 برسد.

 

سپاهان – پرسپولیس یکشنبه هفته آینده در استادیوم نقش جهان برگزار می شود.