به گزارش پارس نیوز، با توجه به اینکه سازمان بازرسی کل کشور 15 آذر را آخرین مهلت فعالیت بازنشسته‌ها اعلام کرد، در این بین تکلیف فدراسیون‌های والیبال و کاراته مشخص نشد اما درمورد فوتبال با جلسات مختلفی که سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک به همراه وزیر ورزش با تاج داشتند، با استفاده از قانون جامعه ایثارگران تاج ماندنی اما قرار شد در اسرع‌وقت مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برگزار و تکلیف بازنشسته‌های هیات‌رئیسه مشخص شود. البته موضع مسئولان ورزش مشخص بود؛ «بازنشسته‌های هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال باید در مجمع استعفا کرده و بروند.»

تناقض در مواضع هیات‌رئیسه

سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در مصاحبه‌ای که اخیرا داشت، تاکید کرد افراد باید فدای فوتبال شوند نه فوتبال فدای افراد و درصورتی که فوتبال تعلیق شود، مقصران معرفی خواهند شد. بعد از صحبت‌های رئیس کمیته ملی المپیک، نشست هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال روز دوشنبه درحالی برگزار شد که یکی از محورهای مورد بحث قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها بود.

اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در این باره با اشاره به ارسال دونامه قبلی به وزیر ورزش و جوانان مبنی‌بر ادامه فعالیت هیات‌رئیسه فدراسیون بار دیگر ضمن تاکید بر رعایت قانون و اولویت بودن آن تصریح کردند در انتظار اعلام نظر وزیر محترم ورزش و جوانان برای ادامه فعالیت خود هستند تا طبق نظر وزیر ورزش عمل شود.

نکته جالب اینجاست که مجلس قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها را ابلاغ کرده و مسئولان فدراسیون فوتبال با وجود اینکه می‌گویند قانون را اجرا می‌کنند، بازهم تاکید بر ادامه فعالیت افراد بازنشسته فدراسیون فوتبال دارند!

توپ در زمین وزارت

مسئولان فدراسیون فوتبال با این تصمیمی که در هیات‌رئیسه گرفته‌اند، توپ را به زمین وزیر ورزش انداختند تا تصمیم نهایی از طریق وی اعلام شود اما نکته اینجاست که وزارت ورزش هیچ دخالتی در قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها ندارد و چه‌بسا خود با از دست دادن نیروهای متخصص متضرر هم می‌شود. اینکه فدراسیون فوتبال اعلام کرده مستقل است اما بازهم در نشست هیات‌رئیسه تصمیم نهایی را بردوش وزارت ورزش گذاشته، نکته‌ای قابل‌تامل است.

چه کسی جایگزین کفاشیان می‌شود؟

یکی از نکات مهم ماجرای اخیر درباره معرفی نماینده ایران در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیاست. علی کفاشیان که به‌عنوان نایب‌رئیس آسیا فعالیت دارد، بازنشسته است و مشخص نیست تکلیف این کرسی چه می‌شود. درحالی که فدراسیون فوتبال باید نماینده ایران را در ماه مارس معرفی کند، باید دید با رفتن بازنشسته‌ها چه کسی برای این پست معرفی خواهد شد. برخی می‌گویند شاید تاج به جای کفاشیان معرفی شود اما این درحالی است که ابقای تاج هم ظاهرا همیشگی نیست و به نظر می‌رسد موقتا تا اتمام جام ملت‌ها به وی فرصت ابقا داده شده است.

مدیران، مجرم می‌شوند؟

اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، تاریخ برگزاری مجمع عمومی را اوایل دی‌ماه اعلام کرده‌اند و با پایان مهلت فعالیت بازنشسته‌ها در تاریخ 15 آذر هیچ مسئول بازنشسته‌ای در فدراسیون‌های ورزشی و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نباید فعالیت کند. درصورتی که مسئولان ورزشی بعد از این تاریخ نامه‌ای را امضا کنند یا فعالیتی داشته باشند، دخل و تصرف در اموال دولتی محسوب می‌شود و جرم است. حالا باید منتظر ماند و دید بعد از تاریخ مذکور کدام مدیران تبدیل به مجرم می‌شوند.