به گزارش پارس نیوز، دیشب در برنامه نود آیتمی مخصوص برای خداحافظی سیدجلال حسینی از بازی‌های ملی پخش شد، موضوعی که می‌توانست به یکی از مهمترین سوژه‌های هفته این برنامه تبدیل شود. البته عادل فردوسی‌پور از بهانه خداحافظی کاپیتان پرسپولیس استفاده کرد و بحث را به اختلاف و تنش‌های شدیدی که ماه‌هاست بین برانکو و کی‌روش ایجاد و تشدید یافته است، کشاند.

وی در صحبت‌هایش ضمن اشاره به اینکه باید مراسمی شکیل برای خداحافظی کاپیتان پرسپولیس با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال ترتیب داده شود, اظهار داشت: «تو را به خدا این دوقطبی برانکو - کی‌روش و اینکه یکسری با تیم ملی کشورشان تقابل دارند را تمام کنیم، این اصلاً قابل هضم نیست. هفته قبل را مرور کنید. برانکو مصاحبه‌ای با روزنامه کرواسی می‌کند که مصاحبه خوبی نبود و عبارات خوبی نداشت. بعد از آن میک مک درموت (دستیار کی‌روش) مصاحبه تند و توهین‌آمیزی را علیه برانکو انجام می‌دهد، اما فدراسیون عکس‌العملی نشان نمی‌دهد و فقط ساکت (دبیرکل فدراسیون) با بیانیه‌ای اعلام می‌کند که برانکو نباید مصاحبه کند».

فردوسی‌پور با اشاره به اینکه باید از سوی فدراسیون به دستیاران کی‌روش هم تذکر داده شود, گفت: «در فاصله یک ماه و خرده‌ای که تا آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا مانده من فکر می‌کنم این جو قطعاً کمکی به تیم ملی نمی‌کند. همه باید در کنار هم قرار بگیریم. باید وحدت و اتحاد بین آحاد فوتبال شکل بگیرد و این کاملاً کمک خواهد کرد. استقلالی و پرسپولیسی باید پشت هم باشند و کمک کنند که تیم ملی نتایج خوبی بگیرد. این تیم ملی برای استقلالی‌ها پرسپولیسی‌ها و همه اقوام است و قطعاً همه تیم ملی کشورمان را دوست داریم».

مجری برنامه نود در حالی این صحبت‌ها را به زبان آورد که خیلی‌ها اعتقاد دارند مسبب ایجاد دوقطبی در فوتبال و رودرو قرار گرفتن بازیکن با مربی, مربی با مدیر و یا مربی با مربی و دیگر موارد همین برنامه نود بوده است. شب گذشته عادل فردوسی‌پور تأکید کرد که دیگر باید از دوقطبی برانکو - کی‌روش دست برداشته شود. اما سؤال اینجاست که چه کسانی این اختلاف را ایجاد و چه کسانی آن را تشدید کردند؟ شاید پاسخ به این سؤال را بتوان در آرشیو برنامه نود پیدا کرد و به این نتیجه رسید که همین برنامه در شکل‌گیری این دوقطبی و تشدید آن نقش داشته است و شرایط به نحوی پیش رفته که وحدت و اتحادی که از سوی فردوسی‌پور در فوتبال الان درخواست می‌شود کمتر در همین برنامه  به چشم خورده است.

درخواست عادل فردوسی‌پور با این عبارت که «یکسری با تیم ملی کشورشان تقابل دارند و این اصلاً‌ قابل هضم نیست» به نوعی فرار رو به جلو این برنامه در فضای ملتهب تیم ملی پیش از حضور در جام ملت‌های آسیا به حساب می‌آید. اگر دغدغه‌ای برای ایجاد آرامش در فوتبال و مخصوصاً بین سرمربیان تیم ملی و پرسپولیس وجود دارد، باید این دغدغه از دل و ذهن خود افراد نشأت بگیرد. اگر عادل فردوسی‌پور و برنامه نود واقعاً قصد دارند تلاشی برای پایان دوقطبی کی‌روش و برانکو انجام دهند, باید ابتدا از خودشان شروع کنند و بعد انتظار همراهی سایر اقشار فوتبال را داشته باشند.