به گزارش پارس نیوز، بهرام آقاخانی در گفت‌وگو با خبرنگاران ‌اظهار کرد: این رویداد برای اولین بار طی روزهای 29 و 30 آذرماه در اردبیل برگزار خواهد شد که برگزاری این رویداد می‌تواند تاثیر فراوانی را در توسعه گردشگری ورزشی و توجه جدی رسانه‌ها و افکار عمومی به سمت استان اردبیل را به همراه داشته باشد.


وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر استان اردبیل همواره در میزبانی این رویدادها پیشقدم بوده تا نام و آوازه این استان در کنار قهرمانی‌ها در سطح میزبانی نیز بر سر زبان‌ها بیفتد، خاطرنشان کرد: این استان با داشتن جاذبه‌های متعدد طبیعی، تاریخی و فرهنگی بهترین شرایط را برای میزبانی این رویدادها دارد.


مدیر‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل به سه حوزه قهرمانی، ورزش همگانی و همچنین توجه به زیرساخت‌ها در کنار جذب اسپانسرها اشاره کرد و گفت: استان اردبیل در حوزه ورزش قهرمانی و مدال‌آوری جزو سه استان برتر کشور در عرصه‌های المپیک و جهانی است به طوری که همواره ورزشکاران این استان در عرصه‌ها و میادین جهانی و بین‌المللی با تکیه بر توانمندی خود خوش درخشیدند.


آقاخانی بیان کرد: بخش خصوصی حلقه گمشده ورزش استان است و تا زمانی که در عرصه ورزش قهرمانی و حتی همگانی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی پای کار نیایند امکان موفقیت و کسب مدال در رشته‌های مختلف ورزشی وجود ندارد.


وی افزود: ما در حوزه ورزش همگانی با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری و مسئولان کشور اقدامات زیربنایی خوبی را آغاز کردیم ولی همچنان 20 تا 30 درصد مردم به ورزش همگانی روی آورده که ضرورت دارد از مدارس و محیط‌های دانشگاهی ورزش پایه و همچنین توجه به ورزش عمومی و همگانی مورد دقت نظر قرار گیرد تا بتوانیم در افق 1400 به هدف خودمان که پوشش 50 درصد مردم در قالب ورزش‌های همگانی است دست یابیم.


مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل از استان اردبیل به عنوان استان چاق با افزایش وزن ساکنان آن یاد کرد و گفت: باید به نوعی کم تحرکی مردم را مداوا کنیم و این کار ممکن نیست مگر اینکه با انگیزه‌های بهتر و بیشتر زمینه حضور مردم را در عرصه ورزش همگانی و عممی مهیا کنیم.


آقاخانی، ضرورت ساخت سالن‌های ورزشی را با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و صاحبان سرمایه یادآور شد و اظهار کرد: ما باید به ارتقای سطح آگاهی عموم افراد جامعه به ویژه زنان و اعضای خانواده متمرکز شویم تا از خانواده و کانون گرم این نظام اجتماعی امر ورزش موررد توجه قرار گرفته و تک تک اعضای خانواده نیز به این سمت و سو سوق یابند.


وی بیان کرد: در کنار حمایت از دستگاه‌های مختلف اجرایی در توسعه ورزش همگانی با راه‌اندازی کمپین همه باهم ورزش به راحتی می‌توانیم زیرساخت‌های لازم نظیر سالن‌های ورزشی طبقاتی و چندمنظوره را احداث و راه‌اندازی کنیم که در این زمینه آماده پرداخت تسهیلات با نرخ سود پائین برای ساخت سالن در مناطق روستایی هستیم.


مدیر‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: براساس ماده 27 قانون مشارکت ما آماده همکاری در ساخت سالن‌های ورزشی با کمک بخش خصوصی هستیم که قطعا زیرساخت‌های لازم را در حد امکان تامین می‌کنیم تا توسعه ورزش به شکل فراگیر اتفاق بیفتد.
 
آبدرمانی‌ها در توسعه ورزش پیشقدم شوند


آقاخانی با قدردانی از اقدام خوب مجموعه آبدرمانی رویال پارک در راه‌اندازی مجموعه آبدرمانی و فضای بانشاط ورزشی در این مجموعه افزود: حرکت فاخری که سرمایه‌گذار این مجموعه در حوزه ورزش و آبدرمانی فراهم کرده قابل توجه و مطلوب و مناسب است که در یک فضای آرام خانواده‌ها می‌توانند در کنار استفاده از امکانات این مجموعه از تجهیزات ورزشی مهیا شده در این مجموعه استفاده کنند.


وی همچنین به مزایای ورزش در آبدرمانی‌ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ورزش در این آبدرمانی‌ها نه تنها مشکلات مفصلی، آرتروز، چاقی مفرط، اضافه وزن، ضعف ماهیچه‌ها و برخی آسیب‌های دوران سالخوردگی را ترمیم و اصلاح می‌کند بلکه فضایی را فراهم می‌‌آورد تا نشاط و سرزندگی برای استفاده کنندگان به شایستگی فراهم آید.


مدیر‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در این مجموعه‌ها وجود مربیان و کارشناسان مجرب ورزشی و متخصصان علوم ورزش خود فرصتی را فراهم کرده تا بیش از هر زمان دیگر این مجموعه‌ها زمینه رغبت و علاقمندی حضور مشتاقان را فراهم کند.