به گزارش پارس به نقل از فارس، کارلوس کی روش بعد از پیروزی چهار بر صفر برابر لبنان در نشست خبری اظهار داشت: در درجه اول این برد را به بازیکنانم تبریک می گویم، از ابتدا تا انتهای بازی با شور و اشتیاق و مسئولیت پذیر بازی کردند و زدن چهار گل در هر بازی سخت است و باید این را همیشه در خاطر داشته باشیم ولی در اواخر مسابقه می توانستیم یک گل دیگر هم بزنیم. عملکرد لبنان در این بازی خیلی خوب بود و از ابتدای بازی کاملا باز و تهاجمی بازی کنند و سه چهار توپ روی دروازه ما آوردند. ولی دستور کار ما از ابتدا این بود که ریتم خود را حفظ کنیم و لبنان را تحت فشار قرار بدهیم که خوشبختانه ۴ گل زدیم و این بازی فقط یک گام رو به جلو بود. بازی با کره مهم ترین بازی تیم ایران است. بازی با کره مسابقه ای است که باید در ۲ زمین انجام بدهیم.

وی ادامه داد: یک زمین بازی ایران و کره جنوبی است و زمین دیگر بازی قطر و ازبکستان و من به تیم خودم اطمینان دارم و سعی می کنیم از کره صعود مستقیم به جام جهانی را به خانه بیاوریم.

کی روش در مورد اینکه ۲ هفته است مردم ایران را شاد کردید و تیم ملی را خوب شناخته اید و دیدگاه شما به لیگ برتر عوض شده که به این نتیجه رسیدید و اینقدر موفق بودید، گفت: سوال سختی پرسیدید و نظر شخصی خودتان را گفتید و من با شما موافقم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه بازی با قطر حساس تر بود و یا اینکه این مسابقه برای شما حساس تر بود، اظهار داشت: من دوباره تکرار می کنم و سختی فوتبال را نمی خواهم دوباره شرح بدهم. یکسری شناختی از فوتبال ندارند. بازی کاملا متفاوتی در قطر داشتیم و آن تیم می خواست بیشتر به ما حمله کند و می خواستیم به ضد حملات توجه کنیم. در ایران مقابل لبنان بازی کاملا متفاوت بود و باید ۱۰۰ متر طول و ۶۵ متر عرض زمین را می دویدیم و بیشتر می دویدیم تا گل بزنیم. تمامی بازیکنان در تک تک لحظه ها ریسک زیادی در بازی کردند تا به این نتیجه خوب برسند.

کی روش در مورد اینکه در دیدار رفت مقابل کره ۲ جلسه محروم شدید آیا استرسی برای این بازی ندارید و اینکه چرا در دقایق پایانی مقابل لبنان هم استرس داشتید، گفت: این یک مسئله جداگانه است. داور اگر یک مربی از محوطه فنی خارج می شود به او تذکر می دهد و فقط یک هشدار است اما در بازی با کره که اخراج شدم گزارشش را نوشتم او مطالب غیر واقع گفت و کاری از دستم برنمی آمد چون او حقیقت را ننوشت. امشب استرش نداشتم و شما دچار سو تعبیر شدید و به عنوان یک مربی باید بازی را حفظ کنم. بازیکنان ایران ۸۵ دقیقه خیلی خوب بازی کردند و خستگی آخر بازی بین بازیکنان بود و مهم خوب بازی کردن و زدن گل های زیاد به لبنان بود و در ۵ دقیقه آخر می توانستیم سه گل دیگر هم بزنیم.

وی در مورد برگزاری همزمانی بازی آخر به دلیل نامه شما به فیفا بود و فکر می کنید قطر فوتبال پاکی انجام بدهد، گفت: من نگران این مسئله نیستم و تیم ملی قطر به عنوان تیمی که خودش را برای میزبانی جام جهانی می کند مطمئنا برای دفاع از حیثیتش بازی می کند.

سرمربی تیم ملی در مورد غیبت اشکان دژاگه در دیدار با کره، گفت: اگر شما رونالدو و مسی را بگیرید از یک تیم چه کاری می توانید انجام بدهید؟ نمی دانم چرا چنین سوالاتی مطرح می کنید و هر بازیکنی را از دست بدهید از دست داده اید و کاری نمی توان کرد اما آماده ترین بازیکنان داخل میدان می رود ولی رئال اگر کریس رونالدو را از دست بدهد چطور باید بازی کند؟ باید بترسد که چرا رونالدو را از دست داده یا با بازیکنان دیگرش بازی کند؟ یا بارسا بدون مسی باید بترسد که این بازیکن را از دست داده است؟ ! دژاگه مصدوم است و یک بازیکن آماده جایش را می گیرد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه نباید به امید قطر باشیم و باید در کره کار را تمام کنیم گفت: ما هم دقیقا دنبال همین هدف هستیم.