به گزارش پارس نیوز، اگر بگوئیم قهرمانی قطبی با پرسپولیس دراماتیک‌ترین قهرمانی تاریخ 17 ساله لیگ برتر بوده، بیراه نگفته ایم. در ادامه این مربی که پیش تر در جام جهانی 1998 آنالیزور تیم ملی آمریکا بود و در سال 2002 هم دستیار هیدینگ در کسب عنوان چهارمی جهان بود، در میانه های فصل هشتم فوتبال ایران، به یکباره از جمع سرخپوشان خداحافظی کرد و البته بعدا هدایت تیم ملی را در سه دیدار پایانی جام جهانی 2010 بر عهده گرفت که راه به جایی نبرد و در جام ملت های آسیا 2011 هم در مرحله یک هشتم با یک گل مغلوب کره جنوبی شد.

 


قطبی سپس در فوتبال ژاپن و تایلند و چین مربیگری کرد و در شرایطی که انتظار می رفت، همچنان خارج از فوتبال ایران، کارش را دنبال کند، سر از فولادخوزستان درآورد که حالا امیدوار است با این مربی باتجربه که کارنامه بسیار خوبی دارد، حداقل سهمیه آسیایی فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند و از همین روی هم مدیران باشگاه خوزستانی، قراردادی یک و نیم ساله با این مربی امضاء کردند.

 


افشین قطبی امروز پس از عقد قرارداد و رسمی شدن عنوانش در باشگاه فولادخوزستان، در کنفرانس خبری حاضر شد و همچنین عکسی یادگاری با پیراهن قرمز این تیم گرفت که برای دومین مرتبه او را به عنوان سرمربی تیمی پس از پرسپولیس معرفی می کند، که آنها هم با پیراهن اول سرخ‌رنگ مقابل حریفانشان صف آرایی می کنند.


افشین قطبی در اولین دیدار خود به عنوان سرمربی تیم فولادخوزستان باید در تبریز به مصاف تراکتورسازی برود و پیروزی در این مسابقه می تواند، خیلی زود این تیم را به عنوان یک تیم خطرناک با افشین قطبی مطرح کند.