به گزارش پارس نیوز، تیم فوتبال استقلال تهران در 13 بازی که در هجدهمین دوره ی لیگ برتر فوتبال برگزار کرده اند توانسته است 21 امتیاز کسب کند و در رتبه پنجم جدول قرار دارد. این تیم تا امروز 13 گل در رقابت های لیگ توانسته است به ثمر برساند.

گلزنان تیم استقلال و تعداد گل هایشان به شرح زیر می باشد:

ووریا غفوری 3 گل- اللهیار صیادمنش 2 گل- مرتضی تبریزی یک گل- فرشید باقری یک گل- فرشید اسماعیلی یک گل- محمد دانشگر یک گل- روح الله باقری یک گل- طارق همام یک گل- مهدی قائدی یک گل

توزیع گل‌های زده استقلال در ۳ پُست

نکته قابل توجه بین این بازیکنان پست هایی است که در آن بازی می کنند.

غفوری و دانشگر 2 بازیکن خط دفاعی تیم استقلال در مجموع 4 گل به ثمر رسانده اند، باقری، اسماعیلی، قائدی و همام 4 بازیکن خط میانی در مجموع 4 گل به ثمر رسانده اند، صیاد منش، روح الله باقری و تبریزی 3 مهاجم تیم استقلال در مجموع 4 گل به ثمر رسانده اند.

با توجه به این آمار می توان نتیجه گیری کرد که مهاجمان تیم فوتبال استقلال این فصل در امر گلزنی عملکرد خوبی نداشته اند.

نکته قابل توجه این موضوع است که الحاجی گرو مهاجم نیجریه ای تیم استقلال که در ابتدای فصل به این تیم اضافه شده هنوز نتوانسته است در رقابت های لیگ برتر گلی به ثمر برساند. از طرف دیگر تبریزی و روح الله باقری نیز که 2 مهاجم جدید این فصل استقلال هستند هرکدام فقط یک گل توانسته اند بزنند تا جای خالی تیام که فصل قبل گل های مهمی برای آبی های پایتخت به ثمر رساند بیشتر احساس شود.

توزیع گل‌های زده استقلال در ۳ پُست

در مجموع تیم استقلال در این فصل نتوانسته است عملکرد خوبی در گلزنی داشته باشد و میانگین گلهای زده این تیم یک گل در هر بازی بوده است. همین تعداد گلی هم که به ثمر رسانده اند بین خطوط مختلف به شکل مساوی تقسیم شده است و این موضوع نشان می دهد خطوط دیگر جور عملکرد ضعیف مهاجمان این تیم را تا به الان کشیده اند. چهار مهاجم این تیم در مجموع 13 بازی، توانسته اند 3گل  به ثمر  برسانند که آمار ضعیفی محسوب می شود.