به گزارش پارس نیوز، 

تیاگو موتا، هافبک سابق و ایتالیایی تیم هایی چون: پاری سن ژرمن، اینتر و بارسلونا قصد دارد انقلابی بزرگ در دنیای فوتبال ایجاد کند.

اگرچه تیاگو موتا یک فصل فوق العاده را زیر نظر ژوزه مورینیو در اینتر سپری کرد، اما سبک کاری او با سرمربی پرتغالی کاملا متفاوت است و تیاگو موتا می‌خواهد از سیستم نوین و فوق تهاجمی 2-7-2 بهره ببرد.

تیاگو موتا در حال حاضر سرمربی تیم زیر 29 ساله های پاری سن ژرمن بوده و هدف او ساختن تیمی است که کنترل بازی را با پرس شدید و تحرک زیاد، با و بدون توپ در دست بگیرد و دروازه بان تیمش همانند یک هافبک عمل کند.

در مصاحبه ای با گاتزتا دلا اسپورت، هافبک پیشین PSG تاکتیک مورد نظر خود را اینگونه توضیح داد: "ایده من مبتنی بر ارائه بازی تهاجمی بوده است و تیم فشرده من قصد دارد کنترل بازی را با پرس شدید و حرکت فراوان، با و بدون توپ در دست گیرد.

من می خواهم که بازیکنانی که توپ را در اختیار دارند همیشه 3 یا 4 راه حل داشته باشند و 2 بازیکن هم تیمی به آنها نزدیک باشند. معمولا مشکل اصلی در فوتبال انجام ساده کارها شامل کنترل اساس بازی، پاس دادن و دریافت راحت آن است.

خیلی به اعداد در فوتبال علاقه ای ندارم؛ زیرا آنها شما را فریب می دهند. شما می توانید نمایشی هجومی با سیستم 2-3-5 یا عملکرد دفاعی با روش 3-3-4 داشته باشید. حتی در تیم من بسته به کیفیت بازیکنان، در یک بازی 2 مدافع کناری در پایان بازی در نقش بازیکنان شماره 9 و 10 بازی می کردند. البته این بدان معنا نیست که من علاقه ای به ظهور مدافعانی چون کیه لینی و والتر ساموئل ندارم.

در سیستم 2-7-2 دروازه بان به عنوان یکی از 7 هافبک می‌باشد و برای من، مهاجم ، اولین مدافع و دروازه بان، اولین مهاجم است. سنگربان باید بازی را با پا آغاز کند و مهاجم نیز اولین نفری باشد که پرس را شروع می کند."

انتهای پیام/