به گزارش پارس نیوز، مارکوس نیومایر بازیکن سابق منچستریونایتد بود و از سوپر لیگ ترکیه به استقلال آمد آن هم با آمار و عملکردی قابل قبول و امیدوارکننده. با توجه به درخشش مامه بابا تیام که سابقه بازی در تیم‌های پایه اینترمیلان و حضور در یوونتوس را داشت، انتظار می‌رفت نیومایر هم تبدیل به یک ستاره جدید برای آبی‌ها شده و جای خالی سرور جباروف را پر کند.

 

توانایی‌های فردی و فنی این بازیکن باتجربه آلمانی هم این موضوع را باورپذیر کرده بود. اما آنچه که در واقعیت و داخل میدان از این بازیکن دیده‌ایم تفاوت زیادی با تئوری و پیش‌فرض‌های ذهنی اولیه داشت. مصدومیت‌های پیاپی و شرایط بحرانی تیم از یک طرف و مشکلات مالی و شرایط زندگی در ایران باعث شده تا نیومایر با وجود توانایی بالا در بازی‌ها بی‌انگیزه و کم‌تحرک به نظر برسد. درخصوص این بازیکن شنیده می‌شود نیومایر هم چندان بی‌میل نیست تا در نیم‌فصل فسخ قرارداد کرده و به آلمان برگردد یا راهی یک لیگ دیگر شود.

 

با توجه به این موضوع احتمالا آبی‌پوشان کار سختی برای فسخ قرارداد توافقی نخواهند داشت. به‌خصوص اگر بحث بازگشت سرور جباروف جدی باشد. این صحبت‌ها درباره طارق همام هم مطرح است او نیز تمایل دارد تا با فسخ قرارداد به باشگاه قبلی‌اش در عراق یعنی نیروی هوایی برگردد و با آنها در پلی آف آسیا حاضر شود. اما بعید است فسخ قرارداد با بازیکنی مثل الحاجی گرو به این سادگی‌ها باشد. هرچند درباره این مهاجم نیجریه‌ای هم می‌گویند از یکی دو تیم لیگ برتری پیشنهاد دارد و می‌شود او را در نیم فصل بدون نیاز به فسخ یک طرفه قرارداد رد کرد!