به گزارش پارس نیوز، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، در گزارشی به معرفی ستاره‌ها و بازیکنان تأثیرگذار احتمالی جام ملت‌های آسیا در سال 2019 پرداخته و بشار رسن، هافبک عراقی پرسپولیس را زیر ذره‌بین برده است.

AFC‌ درباره بازیکن خط میانی تیم ملی عراق که یکی از رقبای ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیاست، می‌نویسد: 5 سال پس از کمک به عراق برای قهرمانی در رقابت‌های زیر 22 ساله‌های آسیا در عمان، بشار رسن حالا به مهره‌ای کلیدی برای «شیرهای بین‌النهرین» تبدیل شد و به نظر می‌رسد که این تیم آماده درخشش در جام ملت‌های آسیای 2019 است. بشار رسن بازیکن آنقدر بااستعداد هست که تنها در سن 14 سالگی مسئولان تیم سابقش نیروهای هوایی عراق را برای عقد قرارداد با او مجاب کرد. دوران بازیگری رسن اما به این تیم محدود نشد و او به عرصه‌های بزرگتری رسید که آخرین مورد آن حضور در فینال لیگ قهرمانان اسیا به همراه پرسپولیس بود. چالش بعدی این بازیکن 21 ساله انجام اولین بازی‌اش در جام ملت‌‌های آسیا به همراه عراق در ماه ژانویه است، جایی که انتظار می‌رود او یکی از مهره‌های کلیدی در ترکیب اصلی تیم ملی کشورش باشد.

رسن در تمام رده‌های سنی برای عراق بازی کرده است و با تیم زیر 23 ساله‌های این کشور قهرمان آسیا هم شد. او اولین بازی ملی‌اش را سال 2014 در سن 17 سالگی انجام داد و بعد از آن 18 بازی ملی دیگر انجام داده است و آنقدر هم خوب کار کرده که سرمربی اسلوونیایی جدید این تیم اسرچکو کاتانتس، به او در خط میانی نقشی کلیدی داده است.

شیوه بازی

بعد از آغاز دوران بازیگری‌اش به عنوان یک بال راست، رسن به هافبک میانی تغییر پست داد. بازی او که ترکیبی از ذیرکی  و سرسختی است، بدان معناست که او توانایی بازی در هر دو پست هافبک دفاعی یا هافبک تهاجمی را دارد. با یک متر و 76 سانتی‌متر قد، قطعاً نبردهای هوایی تخصص رسن نیست اما او حتی در این حوزه هم با جاگیری‌های هوشمندانه‌اش حرف‌هایی برای گفتن دارد. در همین حال گستردگی دامنه پاس‌های او به تیمش برای باز کردن قفل خط دفاعی حریف کمک می‌کند.

چه انتظاری می‌توان از رسن داشت

با توجه به اینکه 18 ماه اخیر دوران بازیگری‌اش را در ایران سپری کرده است، رسن در جام ملت‌های آسیا باید برای رویارویی با تعدادی از هم‌تیمی‌هایش در پرسپولیس که در تیم ملی ایران حضور خواهند داشت آماده باشد. اگرچه مردان کاتانتس جزو مدعیان اصلی قهرمانی این دوره از جام ملت‌های آسیا نیستند، آنها در گذشته نشان داده‌اند توانایی رقم زدن اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی را دارند و قهرمانی‌شان در جام ملت‌های آسیای سال 2007 که بهت قاره کهن را در پی داشت، گواه این موضوع است.