به گزارش پارس نیوز، کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی اسامی بهترین های سال ۲۰۱۸  در قاره کهن را اعلام کرد که تنها اسم علی اصغر حسن زاده و مهدی جاوید در بین بهترین های فوتسال آسیا به چشم می خورد.

AFC در حالی چنین تصمیمی را گرفته است که تیم ملی فوتبال ایران با درخشش بازیکنانی مثلعلیرضا بیرانوند در درون دروازه و سایر بازیکنان خود نظیر امید ابراهیمی و مجید حسینی توانست عملکرد خوبی داشته باشد.

با این حال AFC به راحتی درخشش ملی پوشان ایرانی را نادیده گرفت. اتفاقی مشابه برای باشگاهای فوتبال ایران که در یکی از بهترین سال های خود توانستند نتایج خوبی بگیرند.

سرخپوشان پایتخت به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیدند و در ادامه همین بازی ها شاگردان برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس موفق شدند با کمترین بضاعت به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کنند.

فینالی که شاید پایان تلخی برای فوتبال ایران داشت و کاشیماآنتلرز به جام رسید اما به معنای واقعی کلمه چیزی از توانایی های بازیکنان و کادرفنی سرخ ها کم نکرد.

طبیعی است ناظران فنی لیگ قهرمانان آسیا که تاثیر مستقیم در انتخاب بهترین ها داشته اند توجهی به محرومیت پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی فیفا نداشته باشند. اما بر هیچکس پوشیده نیست علیرضا بیرانوند ادامه روند درخشش خود در تیم ملی را با پیراهن پرسپولیس انجام داد. او یکی از عوامل موثر در حضور سرخ ها در فینال اسیا بود و توانست همراه با قدرت بالای سید جلال حسینی در خط دفاعی پرسپولیس، بیشترین کلین شیت (گل نخوردن) را در لیگ قهرمانان آسیا ثبت کند.

بعید نیست این بار هم سهم فوتبال ایران در بین بهترین های آسیا به دلیل عدم حضور مدیران فوتبالی ایران در پست های مدیریتی قاره آسیا باشد؛ جایی‌که «عبدالکریم حسن» از تیم السد قطر بی‌آنکه موفقیتی در عرصه ملی یا باشگاهی کسب کند در کنار «یوما سوزوکی» و «کنتو میسائو» از کاشیماآنتلرز ژاپن در بین بهترین بازیکنان قرار گیرند.

حضور پرسپولیس در فینال آسیا بسیاری ازکارشناسان را امیدوار کرد تا نمایندگانی از کشورمان در بین نامزدهای بهترین بازیکن آسیا قرار بگیرند. اما گویا برای اینکه اسم هایی نظیر بیرانوند و امید ابراهیمی در جمع بهترین های آسیا قرار بگیرد نیاز به قدرت تاثیرگذاری بالاتری در AFC داریم.