به گزارش پارس نیوز، استقلال در فصل نقل و انتقالات دستخوش تغییرات زیادی در جمع نفراتش شد و 4 بازیکن مهم و تاثیرگذار این تیم یعنی سرور جپاروف، امید نورافکن، امید ابراهیمی و مامه تیام باعث شد قدرت آبی‌پوشان در فصل جدید تا حد زیادی کاهش پیدا کند و تاثیر خود را روی نتایج این تیم گذاشته است.

 

در این میان خرید‌های شفر هم برای پر کردن جای خالی این نفرات جواب نداد تا اوضاع استقلال به آشفتگی چیزی باشد که در حال حاضر مشاهده می‌شود. میثم تیموری در سمت چپ خط دفاع به جای نورافکن، علی کریمی در پست هافبک دفاعی به جای ابراهیمی، نویمایر به جای جپاروف به عنوان هافبک طراح و الحاجی‌گرو به جای تیام در نوک حمله جذب شدند که عملکرد هیچکدام به قدری خوب نبود که نتایج خوب فصل گذشته استقلال تکرار شود.

 

حذف از لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی و نتایج نه چندان خوب در لیگ برتر فشارها را به شفر و کادر مدیریتی باشگاه به اوج خودش رسانده است و به همین دلیل برنامه‌ریزی برای تغییرات عمده و بهبود مشکلات تیم از الان شروع شده و گمانه‌زنی‌هایی هم شکل گرفته است.

 

نورافکن با دعوت باشگاه شارلوا به بلژیک رفت تا تکراری بر خاطرات خوب کاوه رضایی در این تیم به عنوان یک بازیکن ایرانی باشد و مثل او این تیم را پلی برای رسیدن به تیم‌های بزرگتر قرار دهد ولی اوضاع تا اینجا بر وفق مراد او نیست و نیمکت‌نشینی باعث شده به فکر بازگشت به ایران و استقلال بیافتد.

 

از طرفی سرور جپاروف که این روزها در جتسو قزاقستان عضویت دارد اگرچه در بین بازیکنان اصلی تیمش قرار دارد ولی سطح پایین فوتبال این کشور و مشکلات متعددی که وجود دارد او را برای روزهای خوب استقلال دلتنگ کرده و برای بازگشت چراغ سبز نشان داده است.

 

بازگشت نورافکن و جپاروف در حالی در دستور کار قرار گرفته است که در صورت عملی شدن هم امید را به دل هواداران این باشگاه بر می‌گرداند و هم آبی‌پوشان را در ادامه لیگ با روحیه‌ای مضاعف همراه خواهد کرد که ممکن است گره‌گشای کار این تیم باشد.