به گزارش پارس نیوز، علیرضا منصوریان، سرمربی سابق تیم‌هایاستقلال تهران، نفت تهران و پاس همدان به ذوب‌آهن اصفهانپیوست و جانشین امید نمازی شد. ذوب‌آهن قرار بود در تاریخ ۱۴ آبان از چارچوب هفته یازدهم با پرسپولیس دیدار کند، اما به دلیل حضور سرخپوشان در فینال لیگ قهرمانان آسیا این بازی لغو شد و دو تیم باید ۱۳ آذر به مصاف هم بروند. تغییر زمان بازی باعث شد برانکو به جای تقابل با امید نمازی به مصاف مربی جدید این تیم یعنی علیرضا منصوریان برود.
برانکو خاطرات خوبی از دیدار با منصوریان ندارد و تا به حال پیروزی در تقابل با او را تجربه نکرده است. حالا برانکو فرصت خوبی دارد تا تیم بحران‌زده ذوب‌آهن را شکست دهد و از منصوریان هم انتقام بگیرد. برانکو در ابتدای لیگ هفدهم در پاسخ به سؤالی که بالاخره می‌تواند منصوریان را شکست دهد یا نه؟ گفت: «یواش، یواش او را هم شکست می‌دهم.»، اما برانکو این فرصت را پیدا نکرد، چون دو هفته قبل از شهرآورد تهران منصوریان از سمتش استعفا کرد تا طلسم‌شکنی برانکو عقب بیفتد. البته انگیزه‌های برانکو به برد منصوریان ختم نمی‌شود و باید ذوب‌آهن را ببرد که بیشترین شکست را مقابل آن تجربه کرده و می‌تواند با برد ذوب‌آهن با یک تیر دو نشان را همزمان بزند. در ادامه مطلب تقابل‌های برانکو – منصوریان و برانکو – ذوب‌آهن را بررسی می‌کنیم.
بیشترین شکست مقابل یک تیم لیگ برتری
برانکو بیشتر از هر تیمی به ذوب‌آهن باخته و سه بار شکست در لیگ برتر را مقابل این تیم تجربه کرده است. برانکو یک بار هم درجام حذفی به ذوب‌آهن باخته تا بدترین خاطراتش مقابل این تیم باشد.
گلباران ژنرال
برانکو تنها یک بار مقابل ذوب‌آهن به برد رسیده که آن هم در زمان سرمربیگری امیر قلعه‌نویی رقم خورد. پرسپولیس فصل گذشته در دیدار رفت با ۴ گل ذوب‌آهن را گلباران کرد تا برانکو اولین پیروزی مقابل نماینده اصفهان را تجربه کند.
تساوی‌های پرگل
پرسپولیس و ذوب‌آهن در سال‌های اخیر خالق جذاب‌ترین بازی‌های لیگ برتر بودند، دو تساوی این تیم پرگل از کار درآمدند. پرسپولیس و ذوب‌آهن در بازی‌های مرحله برگشت لیگ پانزدهم و شانزدهم به ترتیب با نتیجه‌های ۲-۲ و ۳-۳ به تساوی رسیدند.
خاطرات بد از داوری
برانکو خاطرات خوبی از داور‌های تقابل با ذوب‌آهن ندارد و در اولین تجربه جام حذفی با پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن، دروازه‌بان دومش یعنی ایمان صادقی با اشتباه داور از بازی اخراج شد تا پرسپولیس با اشتباهات قدیمی‌پور، گلر سوم خود، حذف شود. پرسپولیس در همان فصل و اولین تجربه برانکو مقابل ذوب‌آهن هم به پنالتی اشتباه دقیقه آخر باخت تا از همان روز‌های اول برانکو تجربه خوبی از بازی با ذوب‌آهن نداشته باشد.
کابوس منصوریان
برانکو در اولین تقابل با منصوریان به تساوی رضایت داد و، اما بازی برگشت لیگ پانزدهم منصوریان پرسپولیس برانکو را برد تا دست سرمربی کروات سرخپوشان و شاگردانش از قهرمانی در لیگ برتر کوتاه شود. اما این تنها باری نبود که برانکو به منصوریان می‌باخت و لیگ شانزدهم منصوریان در شهرآورد پایتخت یک بار دیگر برانکو را مغلوب کرد تا تنها مربی‌ای باشد که باخت مقابل برانکو را طی دو بازی یا بیشتر تجربه نکرده است. حالا در لیگ هجدهم باید دید برانکو می‌تواند از منصوریان انتقام بگیرد یا سرمربی جدید ذوب‌آهن آمار تقابل‌های برانکو – ذوب‌آهن را بدتر از گذشته خواهد کرد.
تقابل‌های برانکو – ذوب‌آهن در لیگ برتر
لیگ پانزدهم
پرسپولیس یک – ذوب‌آهن ۲
ذوب‌آهن ۲- پرسپولیس ۲
لیگ شانزدهم
ذوب‌آهن یک- پرسپولیس صفر
پرسپولیس ۳- ذوب‌آهن ۳
لیگ هفدهم
پرسپولیس ۴- ذوب آهن صفر
ذوب‌آهن ۲- پرسپولیس یک
تقابل‌های برانکو – منصوریان
لیگ پانزدهم
نفت تهران یک – پرسپولیس یک
پرسپولیس صفر- نفت تهران۲
لیگ شانزدهم
پرسپولیس صفر- استقلال صفر
استقلال ۳ – پرسپولیس ۲
لیگ هجدهم 
پرسپولیس؟ - ذوب‌آهن؟