به گزارش پارس نیوز، طی هفته‌های اخیر مهمترین مساله پیرامون فوتبال ایران بحث حضور و یا عدم حضور مهدی تاج و اعضای هیات رئیسه این فدراسیون بود تا جایی که رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با تمامی اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به آنها اعلام کرد: مدیران فدراسیون‌ فوتبال بدون دخالت دولت و براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال برگزیده می شوند ولی شامل قانون بازنشستگی خواهند شد. اما اینکه در آینده آیا شما بتوانید از قانون خود را مستثنی کنید یا خیر، موضوع دیگری است که نیازمند طرح و لایحه ای مجزاست و یقیناً به زمان اجرای قانون فعلی نخواهد رسید.

در ادامه بعد از نشست سه جانبه رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش و همچنین رئیس فدراسیون فوتبال، مهدی تاج همچنان در راس هرم فدراسیون فوتبال ماندنی شد اما این علامت سوال به وجود آمد که تکلیف سایر اعضای هیات رئیسه فدراسیون چه خواهد شد؟ نفراتی مثل کاظم طالقانی، حیدر بهاروند، فریدون اصفهایان،علی کفاشیان، محمود اسلامیان و محمدرضا ساکت به عنوان دبیر فدراسیون فوتبال شامل قانونی بازنشستگان هستند اما هنوز تکلیف این نفرات مشخص نیست. از طرف دیگر طبق قانون افراد شامل قانون بازنشستگی تنها تا روز 25 آبان ماه فرصت داشتند وضعیت خود را به نهادهای مربوطه گزارش کنند و از همین رو روز گذشته نیز نشست اعضای هیات رئیسه برگزار شد و بدون شک سایر اعضای در مورد وضعیت بحرانی که این روزها برای ترک مسئولیت پیش روی آنها قرار گرفته صحبت کرده اما در کمال تعجب اعضای هیات رئیسه پیرامون جلسه روز گذشته صحبتی انجام نمی‌دهند!

خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص نشست روز گذشته با اعضای هیات رئیسه تماس گرفته اما آنها پاسخگویی در این زمینه را به احمدرضا براتی واگذار کرده‌اند! حال این سوال به وجود می‌آید که اگر هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به عنوان تصمیم‌گیرندگان رسمی در فوتبال کشور در مورد مسائل کلان فوتبال صحبت نکنند و مردم را در جریان مشکلات فدراسیون قرار ندهند در آن صورت چه کسی باید پاسخگو باشد؟ این موضوع درست زمانی خودش را نشان می‌دهد که سر بزنگاه‌ها فدراسیون فوتبال را دچار چالش می‌کند و منجر به تصمیمات دقیقه نودی و عجولانه می‌شود. از سوی دیگر  وقتی برخی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون علنا شامل قانون بازنشستگی می‌شوند چرا باید در هیات رئیسه باقی بمانند. آیا با سکوت و عدم پاسخگویی پیرامون جلسات هیات رئیسه بقای آنها در فدراسیون تضمین می‌شود؟

نکته عجیب جلسه روز گذشته اینجا است که از صحبت‌های افراد حاضر در جلسه مشخص است که نشست روز گذشته  بیشتر به نحوه ماندن این اعضا در هیات رئیسه اختصاص داشته نه مسائل مهمتر مثل تیم ملی چون کاظم طالقانی در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص اینکه آیا در مورد کی‌روش، مشکلات او در تیم ملی و همچنین رفتار دستیار وی با یک خبرنگار بعد از بازی با ترینیداد و توباگو در جلسه صحبت کرده اند یا خیر این پاسخ را داد: بحث کی‌روش و دستیاران او اصلا در جلسه روز گذشته هیات رئیسه مطرح نشده است!

با این شرایط اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تنها پستی را در اختیار دارند که به هیچ عنوان بابت این پست‌ و نحوه فعالیتشان پاسخگوی کسی نیستند.