به گزارش پارس نیوز، با توجه به نتایج ضعیف تیم فوتبال استقلال در رقابت های اخیر بار ها و بار ها هواداران آبی پوش نسبت به این مساله موضع گرفتند و خواستار جدایی شفر ،مدیران و برخی بازیکنان از تیم شدند .اما به نظر موضع گیری هواداران استقلال تمامی نداشت تا جایی که تعدادی از این تماشاگران قبل از برگزاری بازی پرسپولیسی ها مقابل کاشیمای ژاپن به دلیل توجه وزارت ورزش و جوانان به سرخپوشان در مقابل دستگاه ورزش کشور موضع گرفتند.

برخی هواداران متعصب آبی ها معتقدند وزارت ورزش و جوانان در بیشتر مواقع توجه بیشتری به پرسپولیس دارد و وزیر ورزش را در یک اتهام عجیب پرسپولیسی دانستند در حالیکه وزارت ورزش و جوانان این دو تیم را از زیر مجموعه های خود می داند و معتقد است به هر دو تیم به یک چشم نگاه می کند،فقط بسته به شرایط موجود شاید این توجهات مقطعی باشد.

حمایتی که استقلالی ها از آن سخن می گویند آماده کردن ورزشگاه آزادی برای انجام بازی پرسپولیسی ها در رقابت های آسیایی است که بدون شک اگر استقلالی ها در نظر داشتند فینال آسیا را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند این وزارتخانه همین کار را برای آبی پوشان انجام می داد و در اصل ترمیم ورزشگاه آزادی فقط برای 90 دقیقه دیدار پرسپولیس نبود و این یک خرید آبروی ملی در جهان و آینده نگری برای ورزشگاه معتبری مثل آزادی بود.

تاپ ۷ صبح /////بررسی نگاه منفی هواداران استقلال به دستگاه ورزش

روشن: هر مقام بالایی حتی رئیس جمهور حق دارد یک تیم را انتخاب کند

حسن روشن پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد اعتراض هواداران تیم فوتبال استقلال به وزرات ورزش به خاطر حمایت از پرسپولیسی ها گفت: هر مقام بالایی حتی رئیس جمهور حق دارد یک تیم را انتخاب کند و هوادارش باشد. اینکه بگوییم مسئولان رده بالا حق ندارند طرفدار تیمی باشند درست نیست. اینکه طرفداران استقلال جلوی در وزارت ورزش بیاستند و نسبت به این موضوع اعتراض کنند کار درستی نیست و پرستیژ باشگاه استقلال را پایین می آورد.

او ادامه داد: هواداران اگر می خواهند نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند باید از حقوق دان ها، پیشکسوتان باشگاه و نفرات مناسب استفاده کنند و از راه درست و قانونی وارد این مسئله شوند. جلوی درب وزرات اعتراض کردن کار اصولی نیست و امکان دارد شرایط را بدتر کند.

تاپ ۷ صبح /////بررسی نگاه منفی هواداران استقلال به دستگاه ورزش

رجبی:وزرات ورزش و جوانان و بدنه دولت طرفدار تیم پرسپولیس هستند

رضا رجبی بازیکن اسبق باشگاه استقلال در مورد پرسپولیسی بودن وزرات ورزش گفت: آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است. وزرات ورزش و جوانان و بدنه دولت طرفدار تیم پرسپولیس هستند و این را همه می دانند. البته هیچ اشکالی وجود ندارد که مقامات دولتی طرفدار تیمی باشند اما باید همان نگاهی که به تیم پرسپولیس دارند نسبت به تبم استقلال نیز داشته باشند.

او ادامه داد: تیم استقلال هم طرفدار میلیونی دارد که می تواند در آینده کشور تاثیر گذار باشد. فوتبال ورزش گسترده ای است و روی جامعه، سیاست، فرهنگ و ... تاثیر گذار است. اگر با این دید به فوتبال نگاه کنیم باید همه چیز را برای این 2 تیم به شکل برابر فراهم کنیم.

رجبی در مورد ضعف مدیران استقلال در گرفتن حق این باشگاه گفت: مشکلات اصلی استقلال تحت تاثیر ضعف مدیران قبلی تیم یعنی توفیقی و افتخاری است. اگر وزرات وزش شخصی را مسئول مدیریت باشگاه استقلال می کند گرفتن حق این باشگاه وظیفه آن مدیر است و اگر این اتفاق نیافتاده است به این علت است که مدیران باشگاه توانایی این کار را نداشتند. 

تاپ ۷ صبح /////بررسی نگاه منفی هواداران استقلال به دستگاه ورزش

نوری:مسئولان طوری برنامه ریزی کرده بودند که بگویند ما پرسپولیسی هستیم

محمد نوری بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس در مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان از تیم فوتبال پرسپولیس گفت: درست است که بازی پرسپولیس ایران در مقابل  کاشیما آنتلرز ژاپن مسابقه مهمی بود اما مسئولان طوری برنامه ریزی کرده بودند که علنا بگویند ما پرسپولیسی هستیم، تیم پرسپولیس از ابتدا از طرف وزرات ورزش و جوانان حمایت می شد.

او ادامه داد: زمانی که تیم استقلال 5 بازیکن اصلی اش ا از دست داد وزارت ورزش می توانست با دخالت در این وضوع جلوی این اتفاق را بگیرد و با کمک به باشگاه استقلال این بازیکنان را در تیم نگه دارد. اگر پرسپولیس با چنین مشکلی مواجه بود قطعا وزرات وزش به آن ها کمک می کرد.

نوری از مسئولان وزارت ورزش خواست: طرفداری وزرات از پرسپولیس کار خوبی نیست و باید به شکل برابر با این 2 تیم برخورد کند. ما نمی خواهیم وزرات ورزش نگاه ویژه ای به استقلال داشته باشد، فقط می خواهیم این تبعیضی که الان وجود دارد از بین برود.

تاپ ۷ صبح /////بررسی نگاه منفی هواداران استقلال به دستگاه ورزش

هواداران استقلال نسبت به این موضوع احساسی واکنش نشان می دهند

یکی از مدیران کنونی باشگاه استقلال در مورد اعتراض هواداران استقلال به وزرات ورزش گفت: هواداران استقلال نسبت به این موضوع احساسی واکنش نشان می دهند. 2 تیم پرسپولیس و استقلال به مانند 2 فرزند وزارت ورزش هستند. نمی شود که به یکی  بیشتر برسد و به یکی کمتر.

تاپ ۷ صبح /////بررسی نگاه منفی هواداران استقلال به دستگاه ورزش

درخشان:این که وزارت ورزش بین پرسپولیس و استقلال فرق می گذارد را قبول ندارم

حمید درخشان پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد اعتقاد هوادارن استقلال مبنی بر اینکه وزرات ورزش از پرسپولیس حمایت بیشتری نسبت به استقلال انجام می دهد گفت: با تمام احترامی که نسبت به هواداران تیم استقلال قائلم اما اصلا این حرف که وزارت ورزش بین پرسپولیس و استقلال فرق می گذارد را قبول ندارم. هر 2 تیم تحت پوشش خود وزارت ورزش هستند. اگر قرار باشد کمکی  صورت بگیرد برای 2 تیم خواهد بود و اگر کمکی هم نباشد برای هر 2 تیم نخواهد بود. اعتقاد من این است که استقلالی ها در جذب حامی مالی و گرفتن کمک های مالی ضعیف کار کرده اند.

او درمورد اعتراض هواداران استقلال مبنی بر اینکه وزارت ورزش ورزشگاه آزادی را برای پرسپولیس بازسازی کرده است گفت:  این دستوری بود که از کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون ما ابلاغ شده بود و وزارت ورزش باید استادیوم آزادی را برای فینال آماده می کرد وگرنه فوتبال ما دچار محرومیت می شد. بازسازی استادیوم آزادی شخصی نبوده و اصلا این استادیوم برای باشگاه پرسپولیس نیست که بگوییم وزارت ورزش بخاطر پرسپولیس این استادیوم را آماده کرده است. اگر تیم استقلال هم به این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا صعود می کرد وزرات ورزش همین عملکرد را می داشت.

تاپ ۷ صبح /////بررسی نگاه منفی هواداران استقلال به دستگاه ورزش

کلهر:بازی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا یک بازی ملی محسوب می شد

محمود کلهر پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تهران در مورد اعتراض هوادران استقلال به حمایت وزارت ورزش و جوانان از پرسپولیس گفت: بازی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا یک بازی ملی محسوب می شد و برای حفظ آبروی فوتبال کشورمان باید استادیوم آزادی شرایط برگزرای چنین مسابقه ای را پیدا می کرد. هوادران استقلال نباید نسبت به این اتفاق دید باشگاهی داشته باشند و اگر آن ها هم در فینال حضور داشتند همین اتفاق ها رخ می داد.

تاپ ۷ صبح /////بررسی نگاه منفی هواداران استقلال به دستگاه ورزش