به گزارش پارس نیوز، سرخپوشان پایتخت در 2 بازی مهم دو بازیکن مهم و شاخص خود را از دست دادند تا کارشان برای ادامه لیگ سخت و سخت تر شود. حسین ماهینی در ابتدای بازی دربی مقابل استقلال از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شد و ادامه فصل را از دست داد و در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان برابر کاشیما نیز محمد انصاری رباط صلیبی پاره کرد و حالا همچون کاپیتان دوم قرمزها تا پایان فصل خانه نشین خواهد بود.


این دو مصدومیت شدید در حالی اتفاق افتادند که تیم پرسپولیس در لیستش شاهیان عباسیان را به عنوان دفاع راست در اختیار دارد و شایان مصلح نیز تنها دفاع چپ ذخیره این تیم می باشد. بنابراین و باتوجه به حساسیت مسابقات برانکو تصمیم گرفت مصلح را در ترکیب اصلی استفاده کند اما برای دفاع راست سراغ شجاع خلیل زاده باتجربه برود اما این تصمیم ها موقتی بودند و به نوعی برانکو می خواهد با انتخاب های این چنینی کارش را راه بیاندازد و خود را به پنجره باز نقل و انتقالاتی در زمستان برساند.


پیش از این قرار بود مهدی شیری به لیست سرخ ها اضافه شود و حالا می توان او را جانشین حسین ماهینی در ترکیب اصلی دانست اما قرمزها همچنان به مدافعان دیگری هم نیاز خواهند داشت. پرسپولیس هم اکنون 6 بازی دیگر تا نیم فصل دارد و اگر شایان مصلح بتواند در این بازی ها در قامت یک مهره کارآمد و موثر (در دفاع و حمله) ظاهر شود احتمالا برانکو روی یک ستاره در این پست دست نخواهد گذاشت اما در غیر این صورت او یک مهره شاخص و در حد محمد انصاری را برای این پست مطالبه خواهد کرد.


همچنین باید توجه داشت که وضعیت سرخ ها در دفاع وسط نیز آنچنان جالب نیست. هم اکنون با مصدومیت انصاری، تنها شجاع و سیدجلال در این پست حضور دارند و هیچ بازیکن جانشینی برای آن ها وجود ندارد. بنابراین قرمزها باتوجه به درآمدزایی نجومی از لیگ قهرمانان آسیا می توانند علاوه بر یک دفاع راست و چپ، یک مدافع میانی نیز به لیستشان اضافه کنند تا در مسابقات داخلی و قاره ای، همچون گذشته موفق ظاهر شوند.


اتفاق خوب برای برانکو این است که هم اکنون از هر دو طیف برای او مدافع چپ ایرانی وجود دارد. یعنی اگر مصلح بدرخشد و بازیکن اصلی تیم (تا پایان فصل) شود، او می تواند یک دفاع چپ متوسط که قصد جدایی از تیمش را دارد را بخرد و در غیر این صورت به سراغ مدافع چپ ناراضی یکی از تیم های بزرگ برود.


همچنین قرمزها یک سهمیه بازیکن خارجی هم دارند و شاید این سهمیه را هم در نقل و انتقالات زمستانی استفاده کنند. آن ها هم اکنون گادوین منشا، بشار رسن و بوژیدار رادوشویچ را به عنوان بازیکن خارجی در اختیار دارند و می توانند یک بازیکن آسیایی یا غیر آسیایی را بخرند که البته باتوجه به وضعیت نابسامان دلار، این کار خیلی هم آسان نیست.