به گزارش پارس نیوز، مرحله جدید اردوی تیم ملی هندبال بانوان کشورمان برای حضور در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان از امروز با ورود بازیکنان به محل تالار هندبال تهران آغاز و تا ۲۶ آبان ماه ادامه می یابد. 

طبق اعلام فدراسیون هندبال در این اردو مسئولیت مربیگری برعهده مرضیه یوسف می باشد. یوسف ۲۲ بازیکن شامل نرگس شیخی، هانیه لک، مینا وطن‌پرست، مریم یوسفی، ساناز رجبی، آرزو محمدی، سیران احمدی، مژگان قهرمانی، فاطمه موسوی، حدیث نوروزی، مرضیه افشاری، راضیه جانباز، شقایق باپیری، بهاره ایزدگشب، شیدا فلاحی، رویا نوروزی، ستاره رحمانیان، صونا بیداد، زهرا فقیهی، نوریه عباسی، فاطمه خلیلی و مهسا یزدانی را به اردوی تیم ملی فراخوانده است. 

هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از ۹ آذرماه در کوماماتوی ژاپن برگزار می شود. در حالی این مرحله از اردوی تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در تهران آغاز خواهد شد که فدراسیون هندبال در زمان ریاست علیرضا رحیمی برای اعزامش به دنبال تامین ارز بود ولی مشکل تا آخرین روزهای حضور رئیس در این فدراسیون حل نشد. از آن سو نائب رئیس فدراسیون هندبال در امور بانوان نیز با فدراسیون قطع همکاری کرد تا نظارت و پیگیری از سوی بالاترین مسئول بانوان در این مجموعه برای این تیم کمرنگ تر شود. 

حتی محمدرضا رجبی دبیر فدراسیون هندبال کشورمان نیز بارها از تلاش برای حل مشکل ارز اعزام تیم خبر داده اما به نظر می رسد مشکل همچنان پابرجاست. رجبی در گفتگو با خبرنگاران گفت: مبنای ما اعزام تیم است و امیدواریم منابع مالی تامین شود. 

تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در گروه اول این رقابتها با تیم های قزاقستان، ژاپن، استرالیا و نیوزلند هم گروه است و طبق قوانین به دلیل حضور در قرعه کشی رسمی مسابقات، در صورت انصراف و عدم حضور در رقابتها متحمل جریمه و محرومیت خواهد شد. 

کمتر از دو هفته از حضور سرپرست جدید این فدراسیون می گذرد و به نظر می رسد دولو در اولین گام باید فکری به حال تامین ارز اعزام این کند. هندبالی که پیش از این نیز به دلیل عدم اعزام تیم هایش به رقابتها، متحمل جریمه و محرومیت شده و حتی تا آستانه تعلیق نیز رفته است بعد از ناکامی در تمامی مسابقات یک سال گذشته اش دیگر توان شکست و محرومیت دیگری را ندارد. هرچند تیم بانوان در این رقابتها نمی تواند به سکو فکر کند اما عدم حضورش در مسابقات نیز به ضرر هندبال ایران تمام خواهد شد.