به گزارش پارس نیوز، محمد ابراهیم امامی داور المپیکی و رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: قوانین جدید داوری در مسابقات کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان اجرا شد و طبق اعلام کمیسیون داوران اتحادیه جهانی، از این پس فدراسیون های ملی کشورهای عضو اتحادیه جهانی ملزم به اجرای قوانین جدید در تمامی مسابقات کشتی آزاد و فرنگی در سطح  داخلی، ملی و بین المللی خود هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر مقرراتی که همزمان با برگزاری مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان، از طریق سایت فدراسیون کشتی به اطلاع عموم رسید، موارد دیگری نیز در طول برگزاری مسابقات عملا به اجرا در آمد که به دلیل ضرورت در اجرای آن در مسابقات داخلی و بین المللی، این مقررات به شرح زیر است:

- در کشتی آزاد  و فرنگی و برای شروع مجدد کشتی در حالت  خاک، مدافع حق ندارد همزمان با سوت داور اقدام به خارج شدن از حالت خاک کند (نباید بلافاصله پس از سوت داور  از خاک بلند شود) بلکه مدافع باید حداقل  بعد از دو ثانیه طبق ضوابط و مقررات از خاک بلند شود. در صورت تخلف از جانب مدافع، مرتبه اول تذکر و مرتبه بعد با اخطار و یک امتیاز در کشتی آزاد و اخطار و دو امتیاز در کشتی فرنگی مجازات خواهد شد. و شروع مجدد کشتی در حالت خاک خواهد بود.

- در کشتی فرنگی، برای کم کاری کشتی گیران، حداکثر دو پاسیو با پرسش خاک و یا سرپا  و هر مرتبه دادن یک امتیاز به حریف بدون محدودیت زمانی وجود دارد و مابقی پاسیو ها (P)  بدون قطع کشتی همراه با یک امتیاز برای حریف خواهد بود.

- در کشتی فرنگی،  برای خطای پای مدافع در برگه داوری علاوه بر اخطار و دو امتیاز نوشتن حروف LF در ستون مربوط به کشتی گیر مدافعی که از پا استفاده کرده (به معنی خطای پا) الزامی است.

- برای فرار از فن در کشتی آزاد و فرنگی، در صورتی که وقت کافی وجود داشته باشد، داور باید کشتی را قطع و به کشتی‌گیر خاطی تذکر بدهد اما اگر این فرار از فن در ثانیه های پایانی کشتی باشد و یکی از کشتی گیران به صورت بسیار مشهود اقدام به فرار از فن نماید،  ابتدا داور وسط پیش از اتمام وقت باید کشتی را متوقف،  سپس برای کشتی گیر خاطی  اخطار و برای حریفش امتیاز در خواست نماید، در صورتی که رییس تشک با نظر داور و قاضی موافقت ننماید این درخواست اعتبار نخواهد داشت.