به گزارش پارس نیوز، 

بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی کاراته از صبح روز سه شنبه هفته گذشته به میزبانی شهر مادرید و با حضور ۱۱۱۷ کاراته کا از ۱۴۰ کشور به میزبانی اسپانیا در سالن «ویزینک» آغاز شده است. بانوان کاراته کشورمان امروز در دیدار رده بندی کومیته تیمی رقابت‌های جهانی اسپانیابه مصاف تیم ملی کشور میزبان رفتند و این دیدار با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید و بانوان کشورمان از رسیدن به مدال بازماندند.

بانوان کاراته کشورمان در بازی اول تیم سنگال را شکست دادند. در مبارزه دوم، هلند را یک بر صفر مغلوب کرد. در سومین پیکار تیم ژاپن به نتیجه تساوی صفر بر صفر رسید تا با رای داوران در هانتی بازنده تاتامی شود و با راه یافتن تیم ژاپن به فینال، بانوان ایران هم به جدول شانس مجدد راه یافتند. در این گروه ابتدا بانوان کومیته کشورمان مقابل تیم ترکیه یک بر صفر به پیروزی دست یافتند. 

دومین بازی ایران در جدول شانس مجدد برابر تیم "کوزوو" بود که ملی پوشان کشورمان موفق شدند این تیم را هم با برتری 2 بر صفر به سود خود خاتمه دهند. در هر صورت تیم ملی کاراته بانوان در بخش انفرادی نتایج دوره قبل را کسب کرد و تنها این بار بهمنیار بود که موفق به کسب یک مدال برنز شد. در ادامه مسابقات انتظار میرفت که بانوان کومیته تیمی حداقل یک مدال برنز کسب کند  اما متاسفانه در بخش کومیته تیمی هم بانوان کشورمان با شکست مقابل اسپانیا ناکام ماندند و پرونده کاراته بانوان کشورمان تنها با یک مدال برنز بسته شد.

لازم به یادآوری است که بانوان کاتای تیمی و انفرادی کشورمان نیز در این رقابت‌ها از رسیدن به مدال بازماندند.  

البته کومیته انفرادی مردان کشورمان در این رقابت‌ها موفق شدند یک مدال طلا، یک نقره و 2 برنز کسب کنند. کومیته تیمی مردان نیز فردا(یک شنبه) در فینال به مصاف کشور آلمان خواهند رفت تا بتوانند از عنوان قهرمانی دوره قبل دفاع کنند. ضمن اینکه کاتای تیمی مردان کشورمان در جدول شانس مجدد تیم کویت را شکست داد تا روز یک شنبه برای رسیدن به مدال برنز به مصاف ترکیه برود.

انتهای پیام/