به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، رقابت های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا از سه شنبه آغاز می شود.

سایت فیفا در گزارشی به بررسی رقابت های روز هفتم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا پرداخته است. در گزارش فیفا آمده است: " به احتمال زیاد دومین تیم صعود کننده به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در بازی کره جنوبی و ازبکستان مشخص خواهد شد. ازبکستان که به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم گروه خود قرار دارد می تواند با پیروزی در این دیدار اولین صعود خود به تاریخ جام جهانی را یک هفته قبل از پایان مسابقه ها جشن بگیرد. در حالی که تیم میزبان باید این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارد و منتظر بماند تا ایران برابر لبنان حذف شده شکست بخورد تا صعودش به جام جهانی برزیل را قطعی کند.

در گروه B استرالیا و اردن هم امتیاز هستند و بازی حساسی را در ملبورن برای مشخص شدن تیم دوم این گروه به جام جهانی انجام خواهند داد. در دیگر دیدار این گروه عراق میزبان ژاپن از پیش صعود کرده به جام جهانی است. "

سایت فیفا در ادامه درباره بازی کره جنوبی و ازبکستان نوشت: " این بازی حساس ترین بازی این مرحله رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا است. کره جنوبی حداقل روی کاغذ شانس بیشتری نسبت به ازبکستان دارد. آن ها از سال ۱۹۹۴ تاکنون به هیچ تیمی از منطقه آسیای میانه نباخته اند. آن ها آخرین بار برابر ازبکستان در تاشکند به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند اما روند باز ی های اخیر کره جنوبی چیز دیگری را نشان می دهد. تیم میرجلال کاسیموف تاکنون ۵ بازی بدون باخت را سپری کرده است در حالی که کره جنوبی در چهار بازی اخیر خود تنها یک پیروزی به دست آورده است.

ازبک ها در این دیدار سراسر انگیزه هستند. آن ها می دانند که پیروزی در این دیدار به معنای تحقق رویای حضور در جام جهانی برزیل است. پیروزی ۲ بر یک اخیر آن ها برابر چین در بازی دوستانه، روحیه ازبک ها را برای بازی سه شنبه با کره جنوبی بالا برده است.

کاسیموف امیدوار است با پیروزی و کسب سه امتیاز در این دیدار راه خود به جام جهانی برزیل را هموار کند. ازبک ها برای بازی با کره جنوبی می توانند روی چند بازیکن اصلی خودشان حساب کنند.

کاپیتان سرور جباروف، تیمور کاپاتزه و آلکساندر گرنیخ همگی سابقه حضور در لیگ کره جنوبی را دارند و این می تواند در بازی سه شنبه به کمک ازبکستان بیاید.

چوئی سرمربی کره جنوبی با وجود تساوی یک بر یک برابر لبنان در بازی گذشته این تیم بعید است ترکیب اصلی کره را در بازی با ازبکستان، دچار تغییر و تحول کند و باز هم انتظار می رود بازیکنان باتجربه کره ای در بازی این تیم با ازبکستان در ترکیب ثابت این تیم قرار گیرند.

لی دونگ هونگ هافبک باسابقه کره ای ها که در چونبوک موتورز بازی می کند به احتمال زیاد از ابتدا در ترکیب ثابت کره حضور خواهد داشت و نقطه اتکای این تیم در میانه میدان خواهد بود.

در خط دفاع نیز کیم نامیل نیز بازیکن اصلی کره ای ها در خط دفاع خواهد بود که می تواند استحکام دفاعی کره ای ها را در بازی با ازبکستان بالا ببرد.

امید اول کره ای ها برای عبور از خط دفاع ازبکستان لی کئون هو مرد سال AFC است که می تواند با سرعت بالای خود مدافعان ازبک را به دردسر بیندازد.

دیگر بازی ها

در حالی که کره جنوبی در سئول به دیدار ازبکستان می رود، ایران امیدوار است با پیروزی خانگی برابر لبنان به جمع دو تیم اول این گروه راه یابد. مردان کارلوس کی روش می توانند با پیروزی برابر لبنان امید خود را برای حضور در جام جهانی برزیل بیش از پیش به واقعیت تبدیل کنند. اما با در نظر گرفتن بازی لبنان برابر کره جنوبی در بیروت که آن ها تا لحظات پایانی کره ای ها را متوقف کرده بودند، بازیکنان تیم ملی ایران همگی کاملا آگاه هستند که آن ها نمی توانند به هیچ وجه خود را برنده این مسابقه بدانند آن هم برابر تیمی که اولین باخت خودشان را در این مرحله برابر آن ها در یک بازی غیر قابل انتظار متحمل شدند. اگرچه لبنانی ها هیچ شانسی در این دیدار ندارند و تنها برای اعاده حیثیت بازی می کنند اما آن ها دوست ندارند که در بازی آخر خودشان در این مرحله شکست بخورند. لبنانی ها در بازی برابر ایران یوسف محمد مدافع خود را به دلیل مصدومیت و والد اسماعیل، حایتام فائور و محمد حیدر همگی به دلیل محرومیت در بازی برابر ایران غایب خواهند بود.

در گروه ۲ مسابقه ها استرالیا در ملبورن میزبان اردن است. شاگردان هولگر اوسیک امیدوار هستند تا با پیروزی در این دیدار بتوانند خودشان را به رده دوم برسانند تا این تیم شانس حضور مستقیم در جام جهانی برزیل را داشته باشد.

در طرف مقابل اردنی ها برای صعود از این گروه به عنوان تیم دوم باید حتما استرالیا را در ملبورن شکست دهند.

در دیگر دیدار این گروه عراق میزبان ژاپن از پیش صعود کرده به جام جهانی است. عراقی ها برای اینکه خودشان را همچنان در بین تیم های مدعی صعود کننده به جام جهانی نگه دارند، باید حتما ژاپن را در خانه شکست دهند.

بازیکن زیر ذره بین

انتظار می رود سرور جبارف در بازی برابر کره جنوبی نمایش خوب خود در این مرحله مسابقه های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا را ادامه دهد. نمایش خوب جباروف باعث شده تا ازبکستان در آستانه صعود به جام جهانی قرار بگیرد. این بازیکن ازبک که دو بار توانسته است مرد سال AFC شود این فصل به تیم چونام دراگونز پیوسته است. جباروف دید بالا، تکنیک و تجربه لازم برای موفقیت برای کره جنوبی را دارد.

آمار زیر ذره بین

تیم های ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و ازبکستان با تنها یک باخت تا اینجای مسابقه ها شانس زیادی برای صعود به جام جهانی برزیل دارند.

نقل قول برتر زیر ذره بین

سایت فیفا در قسمت نقل قول برتر مربیان تیم ها در مقدماتی جام جهانی در آسیا صحبت میرجلال کاسیموف سرمربی ازبکستان را زیر ذره بین خود قرار داده است و از قول کاسیموف نوشته است: ما در گذشته تا آستانه صعود به جام جهانی پیش رفتیم. این بار تمام مردم کشور ما امیدوارند به جام جهانی صعود کنیم. صعود ازبکستان به جام جهانی و بازی برابر تیم های برتر جهان یک غرور ملی بزرگ خواهد بود.