به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نخستین روز از چهلمین دوره مسابقات قهرمانی کشور جوانان و بزرگسالان در گروه مردان با عنوان «جام سفیر کره‌جنوبی» از صبح امروز (یکشنبه – 13 آبان‌ماه) در سالن خانه تکواندو فدراسیون آغاز شده است.

این مسابقات به مدت دو روز با حضور 224 تکواندوکار و در قالب 31 تیم از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان ، همدان و یزد از پیگیری می شود.

امروز (یکشنبه – 13 آبان‌ماه) و در روز نخست این رقابت‌ها تکواندوکاران اوزان فرد (54-، 63-، 74- و 87- کیلوگرم) به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت تکواندوکاران استان‌ها البرز (2 مرتبه)، زنجان و مازندران موفق شدند بر سکوی قهرمانی بایستند.

وزن اول (54- کیلوگرم): 

1- آرش تبریزی (البرز)

2- راستین خواجوی (گیلان)

3- احسان عبدالوند (اصفهان) و رضا جمشیدی (لرستان)

 

وزن سوم (63- کیلوگرم): 

1- کامران امانلو (زنجان)

2- امیرحسین محمدخانلو (قزوین)

3- کامران مردانی پور (تهران) و مصطفی محجوب (گیلان)

 

 

وزن پنجم (74- کیلوگرم): 

1- علی احمدی (مازندران) 

2- نیما عبدلی (آذربایجان غربی)

3- مهدی عابدینی (البرز) و محمدرضا قشمی (زنجان)

وزن هفتم (87- کیلوگرم): 

1- آرش دباغ تفرشی (البرز)

2- علیرضا نادعلیان (مازندران)

3- امیرحسین امیدی (تهران) و مهران ایزدپناه (آذربایجان غربی)

همچنین سید محمدپولادگر رییس فدراسیون تکواندو کشورمان در مراسم افتتاحیه مسابقات قهرمانی کشور جام سفیر کره جنوبی گفت: ایران و کره جنوبی دارای نقاط مشترک زیادی در حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ...هستند. با توجه به افتخاراتی که تکواندو ایران طی سالیان اخیر در رده های سنی مختلف کسب کرده است توانسته در میان اقشار مختلف جامعه از محبوبیت بالایی برخوردار شود که همین امر نقش مهمی در تحکیم روابط دو کشور ایران و کره جنوبی ایفا می کند.

وی افزود: مسابقات کشوری از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه رقابت های قهرمانی جهان اردیبهشت سال آینده در منچستر برگزار می گردد و دارای امتیاز بالایی است که در سال قبل از المپیک انجام خواهد شد و این مسابقات دروازه‌ای برای راهیابی شایستگان و قهرمانان به ترکیب تیم بزرگ و پرافتخار ایران می‌باشد تا حضوری قدرتمند در میدان‌های پیش‌رو را رقم بزنند. امیدوارم تکواندوکاران این موضوع را درک کرده و با آمادگی لازم در این رویداد حضور پیدا کرده باشند و انشاالله بتوانند شایستگی‌های خود را به اثبات برسانند.

رییس فدراسیون تکواندو در پایان خاطرنشان کرد: تکواندو در سال‌جاری در بازی‌های آسیایی و المپیک جوانان افتخاراتی بزرگ و چشمگیری را بدست آورده است و نکته مهم در کسب این افتخارات جوان‌گرایی می‌باشد. امیدوارم همه شما با توانمندی، شایستگی‌های خودرا به نمایش بگذارید و کمک کنید تا ایران حضوری قدرتمند در رویدادهای پیش‌رو داشته باشد.

در ادامه «یو جانگ هیان» سفیر کره‌جنوبی در کشورمان گفت: تکواندو از 40 سال پیش در ایران فعالیت خود را آغاز و به صورت مداوم گسترش پیدا کرده است. در حال حاضر ایران بیش از دو میلیون تکواندوکار و 3500 باشگاه فعال دارد و این یعنی تکواندو یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در این کشور می‌باشد. علاوه بر این ایران یکی از اَبَر قدرت‌های تکواندو در رویدادهای بین‌المللی همچون بازی‌های المپیک و آسیایی به حساب می‌آید و کیمیا علیزاده اولین بانوی ورزشکار ایرانی بود که در المپیک ریو 2016 موفق به کسب مدالی تاریخی شد.

وی اینطور ادامه داد: تکواندو یک هنر رزمی و دفاع شخصی است که در حال حاضر در 168 کشور گسترش پیدا کرده است و یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های جهان می‌باشد. از سال 2013 با امضای توافقی میان فدراسیون تکواندو، سفارت کره‌جنوبی و شرکت LG مذاکراتی برای برگزاری این رقابت‌ها صورت گرفته است و امسال نیز ششمین دوره آن برگزار شد. 

سفیر کره‌جنوبی در پایان گفت: باور دارم این مسابقات پلی بزرگ میان ایران و کره‌جنوبی در راستای همکاری ورزش و فرهنگ می‌باشد و تصمیم دارم برای گسترش هرچه بیشتر این رشته با فدراسیون تکواندو ایران همکاری نمایم. از همه عوامل برگزاری این رقابت‌ها تشکر می‌کنم.

درادامه سوگندنامه ورزشکاران و داوران قرائت شد و در پایان این مراسم نیز تندیس ویژه فدراسیون تکواندو به سفیر کره‌جنوبی و مدیرعامل LG اهدا گردید. همچنین از سوی سفارت کره‌جنوبی هدیه نقدی در راستای گسترش تکواندو در مناطق محروم به فدراسیون تعلق گرفت.

انتهای پیام/