به گزارش پارس نیوز، دیدار رفت مرحله فینال لیگ قهرمانان آسیا 2018 میان تیم های فوتبال کاشیما آنتلرز ژاپن و پرسپولیس ایران روز شنبه ، 12 آبان 1397 برگزار شد و این دیدار در پایان با نتیجه 2 بر صفر به نفع سامورایی های ژاپنی به پایان رسید.

در قسمتی از این دیدار شاهد حضور جیمی جامپ به اصطلاح ایرانی بودیم و او توانست همراه با پرچمی در دست از یک درب ورزشگاه کاشیما ساکر عبور کرد و بدون ممانعت ماموران وارد زمین چمن شد و پس از آن  توسط برخی نیرو های امنیتی به بیرون هدایت شد.

اما نکته اصلی حضور اصلی این فرد در  زمین با پرچم سلطنت طلب ها  برنامه ای از پیش تعیین شده بود،در قسمتی از ویدیوی منتشره شاهد بودیم که یکی از نیرو های امنیتی ورزشگاه درب را بازکرده و به او بدون آنکه مقررات و الزامات از قبیل آی دی کارت رعایت شود به وی ادجازه ورود به زمین داد.همچنین 2 نیروی امنیتی بیرون درب نیزنسبت به ورود او بی تفاوت نشان دادند.

جریمه سنگین در انتظار کاشیما آنتلرز/ بازی سیاسی در زمین فوتبال!

گفتنی است طبق قوانین فیفا ( فدراسیون جهانی فوتبال) مسئولان برگزاری دیدار ( میزبان) باید از هرگونه تنش و درگیری سیاسی در طول دیدار ها جلوگیری کنند . به دنبال این موضوع حضور جیمی جامپ سلطنت طلب در طول دیدار پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز می تواند با اهداف سیاسی بوده و تنها دلیلش بر هم زدن تمرکز بازیکنان پرسپولیس باشد.فیفا در این شرایط می تواند باشگاه و میزبان خاطی را جریمه کرده و از فعالیت فوتبالی محروم سازد.

جریمه سنگین در انتظار کاشیما آنتلرز/ بازی سیاسی در زمین فوتبال!

البته این اولین بار نیست که گروهک های سیاسی در فضای فوتبال به دنبال اهداف سیاسی هستند.برای مثال در دیدار میان تیم های فوتبال ایران و آمریکا در جام جهانی 1998 در یک فضای ورزشی و عاری از هرگونه سیاست و با وجود تنش بین دو کشور ،یک بازی فوتبل برگزار شد که در آخر تیم پیروز کشور ما بود اما در همین دیدار ایادی یکی ازگروهک تروریستی و معاند با نظام اسلامی که به اصطلاح خود را ایرانی می دانستند با آوردن سلاح های گرم و سرد و برنامه ریزی برای یورش به سمت زمین و ایجاد تنش و خشونت در تلاش بودند تا با اهداف از پیش تعیین شده خود این بازی فوتبال را سیاسی کنند به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس و مسولان فدراسیون فوتبال با استناد به این فیلم می تواننند فیفا و کنفدراسیون آسیا را مجاب کنند تا ژاپنی ها را در این مورد خاص جریمه کنند.