به گزارش پارس نیوز، تیم فوتبال رئال مادرید اخیرا خولن لوپتگی را از سمت مربی‌گری این تیم اخراج کرده و سولاری به طور موقت هدایت این تیم را به عهده گرفته تا مربی جدید این تیم مشخص شود. اما طبق آمار تعویض مربی در میانه فصل گاهی مفید و گاهی غیرمفید بوده است؛ هم در رئال مادرید و هم در باقی تیم‌های دنیا. در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به ۵ پروژه موفق و ناموفق مادرید در تعویض مربی در میانه فصل. این فصول، آخرین فصولی هستند که در آن‌ها رئال مربی‌اش را در میانه فصل عوض کرده است.

۲۰۰۰-۱۹۹۹
در این فصل توشاک رئال را ترک کرد و نیمکت را به ویسنته دل بوسکه سپرد؛ مربی‌ای که داشت بهترین دوران مربی‌گری‌اش را آغاز می‌کرد. اولین شانس او برای بردن جام در جام جهانی باشگاه‌ها بود، اما او موفق نشد. بعد هم آن‌ها در نیمه نهایی حذفی مغلوب اسپانیول شدند؛ اما درست وقتی هیچ کس انتظارش را نداشت مادرید قهرمان اروپا شد و هشتمین قهرمانی رقم خورد.

۰۵-۲۰۰۴
این یکی از پرسر و صداترین فصول برای مادرید بود و در آن فصل حاشیه و مشکلات بسیار زیاد بود. خوزه آنتونیو کاماچودومین دوره‌اش را آغاز کرده بود و این بار قبل از رفتن تنها توانست در ۶ بازی مربی‌گری کند و بعد به جای او ماریانو گارسیا رمون آمد و بعد هم مربی دائم واندرلی لوکزمبورگو شد. بهترین خاطره دوران او شکست دادن رئال سوسیداد بود چون او حتی یک جام هم نبرد. اما تیم در دوران او عملکرد بدی نداشت.

۰۶-۲۰۰۵
لوکزامبورگو ۱۱ ماه و ۴ روز دوام آورد و بعد خوان رامون لوپز کارو، سرمربی کاستیا، جانشین او شد. او رئال را در لیگ دوم کرد، در لیگ قهرمانان توسط آرسنال حذف شدند و در جام حذفی هم نتوانستند از پس ساراگوسا بر بیایند و بدین تتیب عناوین زیادی در آن فصل از دست رفت.

۰۹-۲۰۰۸
برند شوستر توسط رئال مادرید اخراج شد، آن هم درست یک روز قبل از این که اعلام کند بردن در نیوکمپ امکان‌پذیر نیست. رفتن او راه را برای آمدن خوان دراموس باز کرد. او تیم را از رتبه پنجم لیگ به رتبه دوم رساند. اما در لیگ قهرمانان تیمش در مرحله حذفی مقابل لیورپول قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد. او هم در نتیجه نتوانست هیچ جامی ببرد.

۱۶-۲۰۱۵
شاید بهترین فصل در تاریخ رئال مادرید که در آن مربی عوض شده است همین فصل باشد. رافائل بنیتس رفت و زیدان جای او را گرفت. زیدان در دوران حضور در مادرید به عنوان مربی این تیم را به اوج بازگرداند و باعث شد سفیدپوشن یکی از بهترین دوران بازی کردنشان را تجربه کنند. او تبدیل به دومین مربی پرافتخار باشگاه رئال شد و تنها ۵ ماه بعد از آمدنش توانست قهرمان لیگ قهرمانان شود. همچنین با مربی‌گری او بود که رئال توانست به دو قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان دست پیدا کند.