به گزارش پارس ، به نقل از" ندای انقلاب" ، قرعه کشی مسابقات جام ملت های آسیا برای قدرتهای اصلی این قاره خوشحال کننده نبود و سه تیم قدرتمند ایرات، چین و کره به همراه نماینده آسیای شرقی که به زودی مشخص می شود، در یک گروه قرار گرفتند. اما نام گروه مرگ در حالی به این دسته داده شد که طبق برنامه مسابقات مرگی برای تیم ها در مراحل اولیه وجود نخواهد داشت!

طبق شکل جدید قرعه کشی جام ملت ها، احتمال قرار گرفتن چهار تیم قدرتمند در یک گروه هم با توجه به نبودن سید بندی وجود داشت اما در نهایت در هر یک از گروه های اول و دوم، ۲ تیم قدرتمند و در گروه سوم سه تیم قوی قرار گرفتند. گروه چهارم نیز شامل تیم های بحرین، هند، قزاقستان و نماینده اول جنوب شرقی آسیا، آسان ترین گروه به شمار می رود.

اما با توجه به این شکل قرعه کشی، شکل برگزاری مسابقات به گونه ای خواهد بود که در مرحله اول از هر گروه سه تیم به مرحله دوم صعود می کنند و به این ترتیب در صورت باخت ایران به دو تیم چین و کره، یک پیروزی مقابل نماینده جنوب شرقی آسیا کافی خواهد بود تا تیم به دور دوم صعود کند.

در این مرحله نیز تیم های صعود کننده از مرحله اول با سه تیم از گروه مقابل خود ترکیب شده و در یک گروه قرار می گیرند. یعنی سه تیم صعود کننده از گروه سوم که ایران را نیز در ترکیب خود دارد در مرحله دوم با سه تیم از آسان ترین گروه یعنی گروه چهارم روبرو شده و در نهایت هم از بین این شش تیم، چهار تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود می کنند.

با این حذف تدریجی تیم ها تا مراحل بالاتر به نظر می رسد عنوان گروه مرگ معنی چندانی نداشته و کار تیم ملی ایران به جای سخت تر شدن تا حدودی آسان نیز شده است، چرا که با این قرعه کشی تیم های هم گروهی به طور تضمینی تا مرحله نیمه نهایی با هم روبرو نشده و در صورت باخت در این مرحله باز هم شانس برای کسب مقام سوم و رسیدن به جام جهانی وجود خواهد داشت.