به گزارش پارس نیوز، 

سهیل مهدی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال، درباره 7 باشگاه پرسپولیس ، ذوب آهن اصفهان ، استقلال تهران ، سایپای تهران ، پیکان تهران ، فولاد خوزستان و ‌سپاهان اصفهان که موفق به اخذ مجوز حرفه ای شدند، بیان کرد: این رایی است که کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ ایران اعلام کرده و منتظر رای کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC ) هستیم تا همه چیز قطعی شود. اگر باشگاه ها اعتراضی به رای صادر شده دارند، می توانند تا 3 روز دیگر به کمیته استیناف ارسال و زمانیکه این فرصت منقضی شد، رای نهایی را به AFC ارسال می کنیم و منتظر جواب نهایی هستیم.

او افزود: حدودا تا 4-5 روز دیگر که زمان اعتراض به کمیته استیناف متقضی شد، رای نهایی را کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می کنیم. باشگاه ها تا 3 روز دیگر فرصت اعتراض دارند و 2 روز هم ممیزی کمیته استیناف زمان می برد تا سپس رای نهایی ارسال شود. AFC هم پس از بررسی های لازم جواب نهایی را اعلام می کنند.

مهدی در مورد باشگاه هایی که مدارک خود را ثبت نکرده اند، اظهار کرد: جداول انضباطی در کمیته داریم اما تاکنون تصمیم داشتیم تا بیشتر تشویقی عمل کنیم و اگر کمیته های بدوی و استیناف تصمیم بگیرند تا باشگاه ها جریمه شوند و پیشنهادش را به ریاست فدراسیون دهند، حق قانونی ماست که برای این باشگاه ها جریمه ای در نظر بگیریم.

گفتنی است، ساعتی پیش کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پرسپولیس ، ذوب آهن اصفهان ، استقلال تهران ، سایپای تهران ، پیکان تهران ، فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان موفق به اخذ مجوز حرفه ای شدند و باشگاه های نفت مسجد سلیمان، پارس جنوبی جم، پدیده مشهد ، سپید رود رشت و استقلال ‌خوزستان نیز به دلیل ثبت نکردن مدارک در سیستم ‌CLAS‌ در ‌موعد مقرر قانونی ، حائز شرایط برای اخذ مجوز حرفه ای و یا ملی نیستند.‌


انتهای پیام/