به گزارش پارس نیوز، دیانا امینی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره تمرینات دراگون بوت برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: ما در این مدت که برای مسابقات جهانی آماده می‌شدیم همه چیز زیر نظر فدراسیون به صورت قانونی برگزار می‌شد. برای تیم ملی انتخابی گذاشتند و همه به صورت تأیید شده از سوی فدراسیون کارها را پیگیری کردند. ما به مسابقات جهانی رفتیم و پنجم شدیم. برای همه جالب بود که تیم ایران رقابت سنگینی با تیم‌های دیگر دارد و با فاصله کم از تیم‌های سوم و چهارم در رده پنجم قرار گرفت. ما حتی رکورد ایران را هم زدیم و مطمئنم در مسابقات قهرمانی آسیا مدال می‌گیریم.

وی افزود: وقتی از مسابقات قهرمانی جهان برگشتیم، متوجه شدیم تیم باشگاهی «آوش» نامه زده و قرار است این تیم به جای تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند. قرار بود ما ادامه اردوها را در تهران داشته باشیم اما فهمیدیم زمانی که در ایران نبودیم نام یک باشگاه برای مسابقات قهرمانی آسیا رد شده است.

کاپیتان تیم ملی دراگون بوت ایران درباره اینکه با سرپرست فدراسیون هم در این خصوص صحبت کرده خاطرنشان کرد: گواری گفت از این موضوع خبر ندارم، شاید رئیس قبلی این موضوع را تنظیم کرده است. من از او خواستم با ما جلسه بگذارد و صحبت کند، سؤال من این است که چرا مخفیانه این کار را کردند و حتی یک فراخوان به باشگاه‌های دیگر نزدند تا تست بگیرند؟ زمانی که ایران نبودیم خبردار شدیم مخفیانه این کار را انجام دادند.

امینی اضافه کرد: مربی ما با سرپرست فدراسیون صحبت کرد و تأییدیه گرفت تا ما تمرینات را داشته باشیم، به خاطر اینکه زمان از دست نرود تا مسائل مطرح‌شده حل شود، چون هنوز نامه فدراسیون بین‌المللی برای تأییدیه آوش در مسابقات قهرمانی آسیا نیامده و این امیدوار یوجود دارد که ما به مسابقات اعزام شویم.

وی در ادامه صحبت‌هایش در باره اینکه تیم آوش از ۱۴ بازیکنی که حق داشت فقط دو بازیکن به تیم ملی معرفی کرد، یادآور شد: با برگزاری مسابقات لیگ تیم اول ۱۴ سهمیه برای معرفی بازیکن به تیم ملی داشت. آوش اول شد، اما بازیکن معرفی نکرد و آنها برای تست انتخابی شرکت نکردند. تا زمانی که مطرح نشده بود قرار است تست دوپینگ بگیرند، آنها می‌گفتند در انتخابی شرکت می‌کنند اما وقتی اعلام شد در مسابقات انتخابی تیم ملی تست دوپینگ گرفته می‌شود، همه جا زدند و از ۱۴ بازیکن آوش فقط دو تیم شرکت کردند. خودشان نخواستند بیایند، اما حالا سنگ‌اندازی شده و ما که بازیکن تیم ملی هستیم به جای ما این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کند. من کاپیتان تیم ملی هستم و می‌خواهم حق تیم را بگیرم. ما ماه‌ها برای مسابقات جهانی زحمت کشیدیم درحالی‌که بازیکنان آوش در خانه نشسته بودند، حالا هم حق‌مان است که در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنیم.