به گزارش پارس نیوز، پس از ابلاغ قانون منع به کار گیری بازنشستگان، روسای فدراسیون‌های ورزشی تا ۲۴ آبان ماه فرصت دارند تا صندلی‌ خود را به جوانان تحویل دهند. احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال یکی از روسای بازنشسته است که باید پست خود را ترک کند.

مراسم معارفه ضیایی ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۶ برگزار شد و محمدرضا داورزنی رئیس پیشین فدراسیون، در مراسم تودیع گفت: «در ادامه مسیر اهداف بلندی ترسیم شده و مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال نیز سکان هدایت را به احمد ضیایی سپرده که شایسته ترین فرد برای این سمت است». داورزنی از ضیایی به عنوان شایسته ترین فرد نام برد که مجمع به او اعتماد کرده است.

حال از حضور ضیایی در فدراسیون والیبال ۱۱ ماه می‌گذرد و او در این مدت دست به تغییرات بسیاری زده است که هرکدام با حواشی همراه بوده است. آخرین تغییر ضیایی مربوط به سرپرست تیم ملی بود که واکنش شدید و تند کاپیتان تیم ملی را به همراه داشت، جایی که سعید معروف در پستی اینستاگرامی علیه رئیس فدراسیون به شدت تاخت. معروف بارها نشان داده است که هر چقدر در بحث فنی پیشرفت کرده است، پیشرفت در حوزه اخلاق را کم رنگ تر کرده و حتی از آن دور هم شده است.

انتخاب و تغییر سرپرست و یا هر یک از اعضای کادر فنی در حیطه اختیارات بازیکن نیست و او فقط باید در سمت یک بازیکن وظایف خود را اجرا کند.

بحث بازیکن سالاری در تیم ملی والیبال بارها از سوی رسانه ها مطرح شده بود و شاید پس از رفتن ولاسکو از والیبال ایران دیگر مربی توانایی مقابله با معروف را نداشت. سعید معروف از نظر فنی مورد تایید اکثر مربیان برتر دنیا است اما آیا فقط بحث فنی برای محبوبیت یک بازیکن کافی است؟ یک ملی پوش و کاپیتان چه وظایفی دارد؟ آیا معروف باید پا را فراتر از حیطه وظایفش بگذارد و در مسائل مدیریتی نیز دخالت کند؟

طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان، احمد ضیایی تا ۲۴ آبان ماه سکان هدایت والیبال را در اختیار دارد و پس از آن باید برای این رشته ورزشی سرپرست انتخاب و بعد شاهد برگزاری انتخابات باشیم.

انتخاباتی که از حالا مشخص است برخی رایزنی برای حضور در آن و نشستن روی صندلی ریاست را آغاز کرده اند. از جمله این افراد می توان به امیر خوش خبر اشاره کرد که چندان نسبت به ریاست نیز بی تمایل نیست و پس از کناره گیری از سرپرستی تیم‌های ملی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: من کارمند وزارت ورزش هستم، ریاست فدراسیون باعث پیشرفت است و من نیز پیشرفت را دوست دارم اما تا زمانی که وزارت ورزش از من چنین چیزی را نخواهد، در این زمینه هیچ لابی نخواهم کرد.

و حال سعید معروف که نفوذ و محبوبیت زیادی در بین بازیکنان و ملی پوشان والیبال دارد این روزها به صورت علنی فریاد می‌زند و از برکناری امیر خوش خبر انتقاد می‌کند. معروف به همراه موسوی و شهرام محمودی یک بار دیگر در المپیک ۲۰۱۶ ریو در حمایت از خوش خبر در مراسم رژه کاروان شرکت نکردند. هر دوبار سعید معروف در پستی اینستاگرامی به حمایت از خوش خبر پرداخت.

امیر خوش‌خبر از سرپرستان با اخلاق و کار بلد است اما آیا این برخورد کاپیتان ملی در حیطه اختیارات او است؟ عدم حضورش در رژه کاروان ایران در المپیک ریو و حال تاختن به رئیس فدراسیون به خاطر حمایت از خوش خبر چندان منطقی به نظر نمی‌رسد!

تیرماه سال جاری احمد ضیایی و سعید معروف یک جلسه پشت درهای بسته برگزار کردند که با واکنش‌های بسیاری در رسانه همراه بود و حال رئیس فدراسیون والیبال  در گفتگوی تلفنی خود در برنامه ۱+۵ تلویزیون پرده از جلسه سه نفره با معروف و خوش خبر برداشت و گفت که معروف در آن جلسه بیان کرده که خوش خبر برای او بالاتر از خداست!

پس از حمایت‌های همه جانبه معروف از سرپرست تیم ملی شنیدن چنین صحبت‌هایی خیلی عجیب نیست و باید دید دلیل وابستگی کاپیتان تیم ملی به سرپرست تیم‌های ملی چیست؟ در این راه او تنها نیست و برخی بازیکنان و یاران نیز برای انتخاب رئیس فدراسیون والیبال پا پیش خواهند گذاشت.

آیا با به پایان رسیدن دوران ریاست ضیایی، کاپیتان تیم ملی به دنبال حمایت از خوش خبر برای کاندیداتوری در ریاست فدراسیون است؟ آیا با روی کار آمدن خوش خبر، کاپیتان تیم ملی به دنبال نفوذ همه جانبه در تیم‌های ملی والیبال است؟ ظاهرا سرپرست تیم‌های ملی به پشتوانه کاپیتان سودای ریاست در سر دارد!