به گزارش پارس نیوز، اگر چه بازی دادن به جعفری در پست دفاع راست به خاطر مصدومیت ایرانپوریان بود اما امیر قلعه نویی در حالی از مهرداد محمدی در پست دفاع چپ استفاده کرد که سعید آقایی مشکلی برای همراهی سپاهان نداشت و حتی در ادامه به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد.


به نظر می رسد امیر قلعه نویی این کار را در بازی با استقلال تکرار خواهد کرد. استفاده از مهرداد محمدی در پست دفاع چپ و بهره گیری از جعفری یا ایران پوریان در پست دفاع راست.


از آنجایی که استراتژی تیم سپاهان ارسال توپ از کناره ها روی تیر یک برای کی روش استنلی و روی تیر دو برای سجاد شهباززاده است بکار گیری از مهرداد محمدی در پست دفاع چپ باعث ارسال های بیشتری روی دروازه حریف می شود در حالی که اگر مهرداد وینگر بازی کند طبیعتا بیشتر به دنبال گلزنی است و وقتی صاحب توپ می شود به جای ارسال بیشتر آهنگ دروازه حریف را در پیش می گیرد.


این طور می شود گفت این تدبیر امیر قلعه نویی تیم سپاهان را تبدیل به تیم سرعتی تری کرده است. باید به این نکته اشاره کرد مهرداد محمدی در کنار اورلب سریع و ارسال های خوب شم گلزنی هم دارد و به توپ های زاویه مخالف می تواند جهت های خوبی بدهد. اگر مصدومیت محمد ایرانپوریان برطرف شده باشد و او در این بازی به میدان بیاید سپاهان در کناره ها صاحب دو مدافع گل زن خواهد شد. گل هایی که می تواند در بازی های بزرگ گره از بازی تیم سپاهان باز کند.


این دو مدافع می توانند برای تیم استقلال دردسر ایجاد کنند. استقلال برای مهار این دو مدافع سرعتی باید از وینگرهای خود هم روی خط کمک بگیرد در غیر اینصورت مدافعان کناری سپاهان با کمک هافبک ها با مدافعان کناری استقلال دو به یک می شوند و به راحتی نفوذ و ارسال خواهند کرد.