به گزارش پارس نیوز، 

پژمان درستکار در خصوص نتایج ضعیف تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: نتایج تیم ملی کشورمان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و همه کشتی دوستان می دانند که پتانسیل ایران بسیار بیشتر از مقام ششمی جهان است.

وی در خصوص دلایل ناکامی تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی بوداپست گفت: شکست های کشتی ایران دلایل زیادی دارد. این تیم هفت سال است که تحت مدیریت رسول خادم کار می کند و ثابت شد برنامه های او منجر به نتیجه گیری نخواهد شد.

پیشکسوت کشتی ایران گفت: خروجی برنامه های کادر فنی برای تیم ملی کشتی آزاد مقام نهمی مسابقات جهانی پاریس و ششمی بوداپست بوده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته وقتی کشتی ایران در پاریس با شکست سنگین روبرو می شود، بهانه های مختلفی از سوی کادر فنی مطرح شد اما امسال آقایان حتی به فرایند مد نظر خود هم در انتخاب ورزشکاران توجه نکردند و پنج نفر اول انتخابی را کنار گذاشتند.

درستکار خاطرنشان کرد: امسال کادر فنی کشتی آزاد، هر کاری که دوست داشت انجام داد و جای هیچ بهانه ای برای خود باقی نگذاشت.

وی در خصوص حسن یزدانی آزادکار وزن 86 کیلوگرم تیم ملی ایران افزود: فوق ستاره کشتی دنیا در مسابقات جهانی بوداپست با افت جدی روبرو شده و این نشان می دهد برنامه های تمرینی تیم ملی نیاز به تغییرات جدی دارد.

پیشکسوت کشتی ایران گفت: کشتی گیران ما اصلا ریکاوری ندارند و برخلاف شیوه های نوین دائما در اردو حاضر می شوند. امروز در ورزش دنیا استفاده از مربی بدنساز حرف اول را می زند اما از زمان حضور خادم در راس فدراسیون کشتی، اعتقادی به حضور بدنساز در تمرینات وجود ندارد.

وی تصریح کرد: کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد باید بداند با تمرینات سنتی نمی توان در مسابقات معتبری چون قهرمانی جهان روی سکوی قهرمانی ایستاد. آقایان انتقادهای سازنده هیچ کسی را قبول ندارند و خود را با دانش تر از تمام خانواده کشتی می دانند و به همین دلیل شاهد افول این رشته ورزشی هستیم.

قهرمان مسابقات آسیایی اولان باتور و دهلی نو ضمن گلایه از اعضای کمیته فنی فدراسیون کشتی اظهار داشت: دوستان و بزرگانی که در شورای فنی فدراسیون حضور دارند بیشتر نقش ضربه گیر را اجرا می کنند و مدافع چشم و گوش بسته رسول خادم هستند. آقایان بهتر است از اشخاص کمتر دفاع کنند و به فکر دفاع از کشتی ایران باشند.

وی افزود: آقایانی که رسول خادم را بهترین مربی دنیا می دانند چرا مشکلات مشترکی که در شکست کشتی گیران وجود دارد را بررسی نمی کنند تا بدون منطق حرفی بیان نشود.

درستکار خاطرنشان کرد: تمام کشتی گیران ایران به راحتی در دقایق پایانی بازنده می شوند آیا دلیل این مساله، ضعف کادر فنی نیست؟ چرا کادر فنی تیم ملی برای برخی رقبای تکراری برنامه ریزی نکرده و باز هم کشتی گیران ما با نتایج مشابه 3 ماه پیش مقابل این افراد شکست خوردند.

وی ادامه داد: باز هم تکرار می کنم کادر فنی تیم ملی برای ورزشکاران خود برنامه ریزی ندارد و از همه بدتر شورای فنی در رابطه با رسول خادم بی اندازه بزرگ نمایی می کند و با این رفتار به تمام مربیان با دانش کشور توهین می شود.

پیشکسوت کشتی ایران در خصوص اینکه گفته می شود قرعه تیم ملی در مسابقات جهانی بوداپست سخت بوده است، گفت: شاید قرعه های ما دشوار بود اما سئوال من اینجاست که آیا قرعه روسیه و آمریکا آسان بود؟ آنها در شرایط سخت تر از ما قرار داشتند اما توانستند روی سکو بروند.

وی افزود: تمام کشتی گیرانی که ورزشکاران ما را بردند در مرحله بعد بازنده و از دور مسابقات حذف شدند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکارهای قهرمانی سال 2018 جهان در مجارستان با سه مدال برنز و 65 امتیاز در رده ششم قرار گرفت و تیم های روسیه، آمریکا و گرجستان صاحب عناوین اول تا سوم شدند.

 

 

انتهای پیام /