به گزارش پارس نیوز، در حالی که قرار بود تیم ملی فوتبال ایران چهارمین بازی دوستانه اش برای آماده سازی جهت حضور در جام ملت‌های آسیا را در تاریخ ۲۹ آبان در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی ونزوئلا برگزار کند، اما در روز‌های اخیر خبرهایی درباره درخواست مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور از طرف ایرانی مبنی بر تغییر محل بازی با توجه اقامت برخی بازیکنان ونزوئلا مانند جان کانسیور، جونیور مورنو، جفرسون ساوارینو و رونالدو پنیا در آمریکا و اینکه آن‌ها نمی‌توانند به کشورمان سفر کنند مطرح شد. این در حالی است که تاکنون هیچ یک از مسئولان فدراسیون فوتبال ونزوئلا این موضوع را تایید نکرده اند.

صبح امروز (چهارشنبه) خبری منتشر شد مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال ایران با رد درخواست فدراسیون ونزوئلا از این فدراسیون و همچنین ایجنت و مدیربرنامه‌ای که قرارداد بازی تدارکاتی بین ۲ تیم را منعقد کرده است شکایت کرده اند که یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال با رد بحث شکایت از طرف ونزوئلایی اعلام کرد: این موضوع همچنان باز است و فدراسیون فوتبال تاکنون از ونزوئلا شکایت نکرده است. حتی احتمال دارد تصمیم بگیریم که دیدار با ونزوئلا را در کشور دیگری برگزار کنیم. با این وجود تاکنون این بازی به صورت رسمی لغو نشده است.

البته به نظر می‌رسد این بهانه ونزوئلایی‌ها برای لغو بازی با ایران وجاهتی ندارد چرا که اتباع خارجی که به نوعی با کشور آمریکا در ارتباط باشند می‌توانند به ایران سفر کنند و مهر ورود و خروج در گذرنامه آن‌ها ثبت نشود. این اقدام قانونمند و با مصوبات اخیر سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اجرایی شده است.

همچنین محمود اسلامیان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که بازی با ونزوئلا لغو نمی‌شود و فدراسیون فوتبال ایران تلاش می‌کند تا این مسابقه در کشور دیگری برگزار شود.