به گزارش پارس نیوز، تیم فوتبال پرسپولیس فعل خواستن را صرف کرد تا فینال آسیا را تجربه کند آنهم درست در سالی که فشار‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای بدهی‌های زیاد تحمل کرد.

شبی که فوتبال راه مبارزه با محدودیت‌های تحمیلی را تدریس کرد

این تنها معضل پرسپولیس برای رسیدن به آمال و اهدافش نبود، روزی که مهدی طارمی با یک اشتباه خودش را محروم کرد و ۲ پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس را بست شاید راست می‌گفت؛ شاید خیریتی در آن بود.

فدراسیون جهانی فوتبال مرغش یک پا داشت و پرسپولیس دستش از همه جا کوتاه بود، محدودیت برای جذب بازیکن، اما یک رقیب جدی در تیم پرسپولیس داشت؛ خواستن با روش پسران سرخ و مبارزه با محدودیت‌های اجباری تنها راهش تلاش بیشتر بود و امیدواری در روز‌هایی که همه دم از نا امیدی می‌زدند و ارتش سرخ را از پیش باخته می‌دانستند.

برانکو و مردانش نشان دادند محدودیت معنایی ندارد اگر هدفت را شناخته باشی، می‌شود با دست خالی هم مقابل حریف تا بُن دندان مسلح رفت و این خاصیت ایران و ایرانی است.

شبی که فوتبال راه مبارزه با محدودیت‌های تحمیلی را تدریس کرد

عزم و اراده حد و مرز ندارد که بخواهیم با یک واژه محرومیت برایش خط کشی کنیم و این را وقتی سوت پایان بازی خورد خیلی‌ها فهمیدند، درک کردند که می‌شود اگر بخواهیم.

تیم فوتبال پرسپولیس روز گذشته ژاوی و گابی را با آن همه دبدبه و کبکبه سرجایشان نشاند، آن‌ها که محدود نبودند و سراپا غرق دلار‌های نفتی با امکانات آنچنانی آمدند تا پیروز شوند و یادشان نبود که اینجا ایران است.

پرسپولیس برای مقابله با محدودیت و تحریم از نقل و انتقالات روی پای خودش ایستاد و به خودش تکیه کرد.

شبی که فوتبال راه مبارزه با محدودیت‌های تحمیلی را تدریس کرد

انسان زمانی می‌تواند بر محدودیت‌ها غلبه کند که ۲ ویژگی داشته باشد؛ صبر و اسقامت و این ۲ مکملی قدرتمند برای پیروزی بر محدودیت‌هایی است که یک واژه تحمیلی برای ذهن افرادی است که ان دو ویژگی را ندارند.

توماس ادیسون مخترع برق و دانشمند شهیر چه زیبا مبارزه با مشکلات و سختی‌ها را در یک جمله تفسیر می‌کند:

  • " من به هیچ وجه اجازه نمی‌دهم شرایط مرا نا امید کند سه چیز لازم برای رسیدن به هدف وجود دارد؛ استقامت، کار و عقل سلیم"

برانکو ایوانکوویچ به واسطه حضور چندین ساله در ایران و شناختی که از روحیات مردان و زنان ایرانی داشت از ابتدا پا روی محدودیت‌ها گذاشت و با صلابت و اقتدار حرف از صعود زد و رویای موفقیت را در ذهن پروراند تا جایی که این رویا به حقیقت پیوست.

تمام ابزار‌های موفقیت برای پرسپولیس مفقود شده بود و عده‌ای درست مثل همیشه ناامیدی ذهنیشان را به ارتش سرخ تحمیل کردند، اما در نهایت این کار و تلاش و استقامت بود که بر پول و امکانات غلبه کرد و این خاصیت انسان‌های هدفدار است.

پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس زمانی شکل گرفت که با محدودیت کنار آمدند، مبارزه کردند و با داشته هایشان برنامه ریزی کردند حالا پنجره‌های بسته نقل و انتقالاتی این تیم در دریچه دیگری باز شد و شادی و امید را در چهره تمامی فوتبال دوستان دید و فعل خواستن اینگونه صرف می‌شود.

پنجره‌ها غرب و شرق ندارند باید روزنه‌ای یافت برای رسیدن به نور و این روزنه با همان داشته‌های پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا باز شد تا فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بدانند با گرفتن میزبانی از ایران و بستن پنجره نقل و انتقالاتی تیم فوتبال پرسپولیس هزار ایراد بنی اسرائیلی دیگر هم نمی‌توانند نمایندگان ایران را از هدفشان دور کنند.

بار‌ها شنیده ایم که تحریم‌ها نقش زیادی در راه برگزار نشدن دیدار‌های دوستانه برای تیم ملی فوتبال داشته است، اما این نقش تاثیری هم بر روند موفقیت ما گذاشت؟

در جام جهانی دیگر تیم‌های آسیایی نتایج ایران را با وجود حضوروش در گروه مرگ فقط تماشا کردند و لذت بردند.

محدودیت ساخته ذهن افرادی است که توانایی خود را نمی‌شناسد، اما اینجا ایران است یک مجموعه متحد و توانمند که هنوز قلمی برای خط کشی دور توانایی هایشان کشف نشده است.

چند ماه دیگر در آوردگاه امارات تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند همین رمز را تکرار کند و با قهرمانی در آسیا دومین خط قرمز را روی محرومیت‌ها بکشد.

شبی که فوتبال راه مبارزه با محدودیت‌های تحمیلی را تدریس کرد

کارلوس کی روش اینباره برخلاف روز‌های گذشته از برانکو درس خواهد گرفت، کارلوس می‌داند که برانکو با دستان بسته قفل فینال لیگ قهرمانان آسیا را باز کرد و او هم می‌تواند بدون بازی‌های تدارکاتی با وجود دشمنی‌های اخیر و سنگ اندازی‌ها در را برگزاری دیدار‌های دوستانه با تیم‌های مطرح جهان، قله‌ی آسیا را فتح کرد.

به قول احمد شاملو شاعر و نویسنده ایرانی:

  • " ایستادگی کن تا روشن بمانی شمع‌های افتاده خاموش می‌شوند"