به گزارش پارس ، حسین رضازاده در گفت و گو با  فارس در خصوص نایب قهرمانی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان در آسیا گفت: با اختلاف امتیازی کم و تنها ۴ امتیاز اختلاف نسبت به هند توانستیم این عنوان را کسب کنیم. البته جدا از بحث نتیجه، سرمایه گذاری خوبی روی جوانان و نوجوانان شده است که امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی در المپیک نوجوانان که سال آینده برگزار می شود، کسب کنیم.

وی ادامه داد: تیم ملی وزنه برداری ایران ۲۹ خرداد برای حضور در رقابت های قهرمانی بزرگسالان آسیا عازم قزاقستان می شود و ما سعی و تلاشمان این است که با تیمی جدید و نفراتی جدید و البته جوان از عنوان قهرمانی خود در قاره کهن دفاع کنیم.

رضازاده یادآور شد: پس از این رقابت ها هم مهر ماه امسال مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی لهستان برگزار می شود که طبق اعلام کادر فنی با تمام قدرت و تیمی کامل عازم این رقابت ها خواهیم شد.

وی در مورد آخرین وضعیت وزنه برداران المپیکی گفت: طی روزهای گذشته و در راستای حل شدن مشکلات وزنه برداران المپیکی و بازگشت آنها به اردوی تیم ملی، جلسه ای با حضور محمد عباسی وزیر ورزش، حمید سجادی معاون وزارت ورزش، بنده به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری، کوروش باقری سرمربی تیم های ملی وزنه برداری و ۵ ملی پوش مغضوب المپیکی این رشته ورزشی برگزار شد. البته جا دارد به خاطر برپایی چنین جلسه ای از وزیر ورزش که دو ساعت وقت گذاشت تا با کدخدامنشی مشکلات حل شود، تشکر کنم.

رضازاده تصریح کرد: بر همین اساس در این جلسه به منظور برطرف شدن سوء تفاهم ها و مشکلات ایجاد شده، صحبت هایی از سوی وزیر ورزش مطرح شد که در نهایت و با پافشاری ملی پوشان المپیکی بر خواسته های قبلی شان مبنی بر استفاده از یک مربی دیگر، این جلسه هم راه به جایی نبرد.

وی یادآور شد: نکته قابل توجه اینکه با درخواست وزیر و پادرمیانی بنده پیشنهاد خرید دسته گل برای آشتی کنان بین وزنه برداران و کادر فنی تیم ملی مطرح شد تا تمرینات خود را آغاز کنند که متأسفانه این درخواست را هم قبول نکردند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: البته شنیده ام که هیچکدام از این ملی پوشان آماده نیستند و در شرایط بدنی خوبی هم قرار ندارند و برخی اذعان دارند که چون شرایط خوبی ندارند به اردو نمی آیند.

وی در مورد اینکه آیا باقری با این درخواست موافق است یا خیر گفت: با کوروش هم در این خصوص حرف زده ام که وی زیر بار بی احترامی به ملی پوشان نرفت و این کار را تکذیب کرد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: کار این فدراسیون با حمایت های وزارت ورزش ساختن وزنه بردار است. درست است که امروز ۴ نفر از همین افراد در تیم ملی حضور ندارند، اما همین افراد هم در مدت ۴ سالی که بنده و کوروش باقری به عنوان رئیس و سرمربی تیم ملی انتخاب شدیم، توانستند مدال کسب کنند.

وی افزود: مگر انوشیروانی مدال المپیک و جهان داشت یا چه کسی باور می کرد نصیرشلال در المپیک مدال کسب کند یا از کجا مشخص بود که محمدپور با آن سن کمش بتواند آن رکوردها را بزند. کار ما سازندگی در این عرصه است و در حال حاضر هم ۱۱ وزنه بردار آماده و خوب در اردوی تیم ملی هستند که سرمایه گذاری مناسبی روی آنها شده است و مطمئن باشید مدال آوری در تیم ملی وزنه برداری ایران همچنان ادامه خواهد داشت.

*آرامش شهروندان، پیش نیاز توسعه پایدار شهری است

حسین رضازاده که این روزها همزمان با مسئولیت ریاست فدراسیون وزنه برداری، به عنوان نامزد انتخابات شورای شهر تهران، در اندیشه خدمت رسانی به مردم پایتخت است با بیان اینکه برای ترسیم چشم انداز مطلوب شهر تهران، مطابق سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴، باید به دنبال یک برنامه ریزی استراتژیک و پویا بود، گفت: مردم من را به عنوان یک چهره ورزشی می شناسند؛ کسی که با دعای خیر آنها و عنایت پروردگار سعی کرد برای ایران اسلامی فرزندی شایسته در عرصه ورزش حرفه ای باشد و توفیق شاد کردن دل ملت بزرگ ایران و رهبر معظم انقلاب را داشته باشد.

وی ادامه داد: به عنوان کسی که بیشتر عمر خود را در ورزش سپری کرده، باور دارم توسعه و ترویج فضاهای ورزشی، درست مانند توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در افزایش شادابی و نشاط شهروندان عزیز تاثیرگذار خواهد بود. در این میان توسعه متوازن و پایدار و همچنین توزیع عادلانه امکانات ورزشی در تمام مناطق و محلات شهر تهران، علاوه بر بهبود محیط شهری و کاهش عوامل ناهنجار، می تواند بستری مناسب برای این رضایتمندی عمومی ایجاد کند.

رضازاده با معرفی مشکل ترافیکی، به عنوان یکی از معضلات بزرگ شهر تهران افزود: توسعه معابر شهری و شبکه بزرگراهی به منظور تسهیل عبور و مرور شهروندان باید در اولویت برنامه ریزی ها قرار بگیرد. طبیعتا در این راه توسعه و گسترش شبکه حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس های BRT و مونوریل برای خروج از بن بست ترافیکی و کاهش آلودگی شهر می توان یک راهکار موثر باشد.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شوراها در ادامه به بهبود فضای امن شهری به لحاظ محیط زیست مطلوب و افزایش سرانه فضای سبز اشاره کرد و افزود: بهره گیری از قابلیت های تاریخی و اکوتوریستی تهران برای توسعه گردشگری شهری موضوعی است که تا قبل از این کمتر به آن توجه شده بود. در این میان حمایت و تسریع در روند بازسازی و احیاء بافت های فرسوده و ارتقای کیفیت بصری و زیبایی شهر از جمله کارهایی است که می تواند به بهبود فضای امن شهری، افزایش سرانه فضای سبز و توسعه گردشگری کمک کند و باید در اولویت شوراها قرار بگیرد.

رضازاده که نامش در ائتلاف های خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت، جبهه پایداری و… قرار دارد خاطرنشان کرد: برای تحقق این اهداف که در نهایت به خدمت رسانی شایسته به شهروندان تهرانی منجر می شود باید به دنبال تحقق منابع مالی پایدار بود. قطعا برای داشتن یک روند مناسب در توسعه شهری نمی توان به سادگی از تاثیرگذاری بخش های خصوصی (NGO ها) و نهادهای مردمی گذر کرد. در کنار آن ارتقای مشارکت شهروندان در اداره امور شهر هم راهکاری مناسب خواهد بود.

دارنده دو مدال طلای المپیک و رئیس کنونی فدراسیون وزنه برداری در خاتمه با بیان اینکه باید برای فراهم کردن زیرساخت های لازم در گسترش ورزش همگانی و محلات برنامه ریزی کرد، گفت: بنده در صورتی که افتخار خدمت رسانی به مرم عزیز تهران را پیدا کنم، به عنوان یکی از اعضای شورای شهر از تمام ظرفیت های موجود برای رسیدگی و مطالبه نیازهای اجتماعی شهر و شهروندان تهرانی، به خصوص در بخش توسعه و ترویج فضاهای ورزشی و توسعه ورزش محلات استفاده خواهم کرد. اعتقاد من بر ای است که آرامش و همراهی شهروندان، پیش نیاز توسعه پایدار شهری است.

وی در پایان تأکید کرد: برای رسیدن به چشم انداز مطلوب شهر تهران قبل از هر چیز باید آرامش را برای مردم این شهر به ارمغان آورد.