به گزارش پارس نیوز، این بیست و هشتمین دوره رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور است که از پنجشنبه (سوم آبان ماه) آغاز می شود. 

اگرچه هنوز تکلیف شهرداری تبریز مدافع عنوان قهرمانی برای حضور در این فصل از رقابت ها مشخص نشده اما در هر صرت قرعه کشی این رقابت ها با در نظر گرفتن ۱۱ تیم و از جمله همین تیم شهرداری تبریز انجام شد. 

ورودیه هر یک از تیم ها برای شرکت در لیگ برتر ۹۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که باید پیش از قرعه کشی مسابقات، به حساب فدراسیون واریز می شد با این حال این قرعه کشی در حالی ۱۶ مهرماه انجام شد که همه تیم ها ورودیه خود را پرداخت نکرده بودند. 

لیگ برتر بسکتبال از سوم آبان ماه آغاز می شود. قرعه کشی این مسابقات در حالی انجام شد که همه تیم ها ورودیه ۹۰ میلیونی خود را پرداخت نکرده بودند. البته ورودیه این تیم ها تا به امروز که تنها دو روز به آغاز مسابقات باقی مانده نیز پرداخت نشده است. 

شهرداری گرگان، شیمیدر تهران، آویژه صنعت و پالایش نفت تنها تیم هایی هستند که ورودیه خود را به حساب فدراسیون واریز کرده اند. سایر تیم ها اما هنوز اقدامی در این جهت انجام نداده اند. 

ورژ آبکاریان مسئول کمیته مسابقات در گفتگو با خبرنگاران ضمن تائید این مطلب گفت: از میان تیم هایی که هنوز ورودیه پرداخت نکرده اند، پدافند و نیروی زمینی جزو تیم های نظامی به حساب می آیند. مدیریت گذشته فدراسیون از این دسته تیم ها ورودیه دریافت نمی کرد و ما هم قصد داریم همین روند را ادامه دهیم. 

وی ادامه داد: بازیکنان بسکتبال برای طی کردن دوره سربازی در این تیم ها مشغول به بازی می شوند. اینگونه یک همکاری دو طرفه میان فدراسیون و این تیم ها ایجاد می شود. 

مسئول کمیته مسابقات تاکید کرد: پرداخت ورودیه توسط همه تیمها الزامی است. تا جائیکه در جریان هستیم، دیگر تیم ها هم در حال طی کردن پروسه های داخلی برای تامین هزینه ورودیه و پرداخت آن هستند. 

«تیم هایی که تا زمان آغاز لیگ ورودیه خود را پرداخت نکرده باشند، مجاز به حضور در هفته اول مسابقات خواهند بود؟»، آبکاریان در پاسخ به این پرسش گفت: امیدواریم کار به این مسائل کشیده نشود. با مسئولان این دسته تیم ها در ارتباط بوده ایم. این اطمینان خاطر از طرف آنها داده شده که در اولین فرصت ورودیه را پرداخت کنند. 

بر اساس قرعه‌کشی انجام شده برای مسابقات لیگ برتر، شهرداری تبریز مدافع عنوان قهرمانی در هفته نخست استراحت دارند. برنامه سایر تیم ها نیز در این هفته به این شرح است: 

* ذوب‌آهن اصفهان ـ پالایش نفت آبادان
* پدافند رعد هوایی دزفول ـ پگاه ایران
* شهرداری گرگان ـ دانشگاه آزاد
* شیمیدر تهران ـ نیروی زمینی
* پتروشیمی بندر امام (ره) ـ آویژه صنعت