به گزارش پارس نیوز، 

حمید علی صمیمی رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، بیان کرد: مراسم روز ملی پارالمپیک بهانه‌ای است تا فضایی را تحت نشاط برای حضور دانش آموزان مهیا کنیم تا با ورزش جانبازان و معلولین آشنا شوند و برای سلامت آن‌ها برنامه ریزی لازم انجام گیرد.

او افزود: ورزش می‌تواند سکویی برای توانمد سازی افرادی باشد که به دلیل معلولیت در جامعه حضور ندارند. هر اندازه که این توانمندی افزایش پیدا کند می‌توانیم به حضور موفق ورزشکاران در رقابت‌های جهانی امیدوارتر شویم و میزان انگیزه در میان خانواده‌هایی که فرزندان معلول دارند افزایش پیدا می‌کند.

صمیمی ادامه داد: با کمک کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون نابینایان و کم بینایان، سازمان بهزیستی و سازمان مدارس استثنایی تهران به مناسبت روز ملی پارالمپیک از ۳۰۰۰ دانش آموز دعوت کردیم تا در یک محیط با نشاط با ورزش قهرمانی و همگانی آشنا شوند.

موفقیت در جاکارتا در تغییر دیدگاه جامعه موثر بوده است

او تصریح کرد: موفقیت ملی پوشان ما در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در تغییر دیدگاه جامعه به ورزش معلولین بسیار موثر بوده و خیلی از خانواده‌ها که فرزند معلول دارند بعد از این بازی‌ها خواستند که با ورزش جانبازان و معلولین آشنا شوند تا فرصت برای موفقیت فرزندان آن‌ها نیز فراهم شود.

تهران، بهمن ماه میزبان جشنواره ورزشی فجر است

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین بیان کرد: در بهمن ماه سال جاری جشنواره فجر را در پیش داریم که با حضور ۴۰۰۰ ورزشکار به میزبانی شهر تهران برگزار می‌شود و در حال حاضر منتظر برگزاری نشستی با وزیر ورزش هستیم تا مصوبات این جشنواره را اجرایی کنیم.

برنامه ریزی پارالمپیک 2020 توکیو به نیمه راه رسیده است

او در ادامه عنوان کرد: بعد از پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو برنامه ۴ ساله‌ای را برای ۲۰۲۰ توکیو تنطیم کردیم که اکنون به نیمه راه آن رسیدیم و مدت زمان باقی مانده تا شروع پارالمپیک را بر اساس برنامه ریزی انجام شد پیش خواهیم رفت. در مسابقات کسب سهمیه در سال ۲۰۱۹ شرکت می‌کنیم تا مانند بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا در رشته‌های مختلف بتوانیم شرکت کنیم و با دست پر به کشور برگردیم.

هدفمان جوانگرایی در تیم‌های ملی است

صمیمی افزود: در حال حاضر برای موفقیت تیم‌های ملی در بخش جوانان استعدادیابی برگزار شده و به مرور زمان ورزشکاران جوان به رشته‌های تیمی و انفرادی اضافه می‌شوند. البته در دو رشته والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر در بازی‌های پاراآسیایی جوانگرایی انجام شد و خوشبختانه نتیجه مثبتی هم داشت و در ادامه این روند نیز پیگیری خواهد شد.

او درباره بحث اعتبارات فدراسیون گفت: کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون کمک کردند، اما با توجه به اینکه هزینه‌های فدراسیون به دلیل وجود رشته‌های متعدد زیاد است اگر سهمی را که در قانون مشخص شده در اختیار ما قرار گیرد می‌توانیم به بحث توسعه امیدوار باشیم و در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ با نگاهی به کسب رتبه دوم وارد مسابقات شویم.

در اندیشه استعدادیابی در رشته‌های جدید هستیم

صمیمی در ادامه اظهار داشت: در رشته‌های شمشیربازی، بولینگ و شطرنج فیزیکال به دنبال استعداد یابی و تشکیل تیم ملی هستیم تا تعداد رشته‌های مدال آورمان افزایش یابد. از طرفی هم اگر بتوانیم ورزش کوتاه قامتان را هم به رشته‌ها اضافه خواهیم کرد و در رشته‌های شنا، تنیس روی میز، بدمینتون و دو ومیدانی حمایت و برنامه ریزی بیشتری خواهیم داشت تا فاصله مان با رقبا حفظ شود چرا که ذره‌ای غفلت باعث می‌شود حریفان از ما عبور کنند و جایگاه مان را از دست بدهیم.

کیش میزبان مسابقات آسیایی فوتبال ۷ نفره است

او تصریح کرد: در حال برنامه ریز برای فوتبال ۷ نفره، قطع عضو هستیم تا در این دو رشته هم تیم‌های ملی ما بتوانند موفق باشند. امسال از ۳۰ آبان ماه در جزیره کیش میزبان مسابقات فوتبال ۷ نفره آسیا و اقیانوسیه هستیم و این فرصتی است تا در این رشته‌ها هم به موفقیت ورزش جانبازان و معلولین کم کنیم.

به دنبال کسب میزبانی در رشته وزنه برداری هستیم

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: در تلاش هستیم در رشته وزنه برداری یا دیگر رشته‌ها هم بتوانیم میزبان مسابقات بین المللی باشیم و در حال رایزنی با فدراسیون‌های جهانی این رشته‌ها هستیم. خوشبختانه در مراحل مقدماتی توانستیم موافقت فدراسیون جهانی را برای میزبانی لیگ جهانی والیبال نشسته مردان بگیریم و به احتمال زیاد دومین دوره این رقابت‌ها هم به میزبانی شهر تهران، مشهد یا اردبیل برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/