به گزارش پارس نیوز، 

مسابقات رده بندی و فینال رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در اوزان 57، 65، 79 و 92 کیلوگرم در شهر بوداپست مجارستان در حال برگزاری است که 2 نماینده از ایران در دیدار رده بندی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

بر همین اساس در وزن 92 کیلوگرم علیرضا کریمی در دور نخست ریکاردو بائز از آرژانتین را با نتیجه 13 بر صفر شکست داد وی در دور دوم مقابل شریف شریف اف دارنده مدال طلای المپیک و جهان از آذربایجان با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.کریمی در این مرحله باتیربک چاکالوف از روسیه را با نتیجه 12 بر یک مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 2 مغلوب جی دن کاکس دارنده مدال برنز المپیک و جهان از آمریکا شد و به دیدار رده بندی رفت.کریمی با شکست 12 بر یک داتو مارساگیشویلی دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان صاحب گردن آویز برنز شد.

لحظاتی پیش نیز در وزن 79 کیلوگرم عزت اله اکبری در دور اول جانی بور دارنده مدال نقره زیر 23 سال اروپا از فرانسه را با نتیجه 10 بر 2 مغلوب کرد وی در دور دوم مقابل سوسوکه تاکاتانی دارنده مدال نقره جهان از ژاپن با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. اکبری در این مرحله مقابل گریگور گریگوریان از ارمنستان با نتیجه 7 بر 4 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مقابل جبرئیل حسن اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از آذربایجان با نتیجه 3 بر 3 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.اکبری در دیدار رده بندی در حالی حریف خود را خاک کرد که زمان کشتی به پایان رسیده بود و وی فقط یک ثانیه کم داشت تا بتواند صاحب مدال برنز جهان شود اما در نهایت با نتیجه 8 بر 8 مقابل علی شعبان اف دارنده مدال برنز جهان از بلاروس مغلوب شد و به مقام پنجم رسید.

رقابت های جهانی کشتی آزاد در سال 2018 با دیدارهای رده بندی و فینال اوزان 70 و 97 کیلوگرم فردا شب(سه شنبه) به پایان می رسد که ایران نماینده ای در این دو وزن ندارد.

رده بندی انفرادی چهار وزن دوم به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- زائور اوگویف (روسیه) 2- نورسلیم سانایف (قزاقستان) 3- یوکی تاکاهاشی (ژاپن) و سلیمان آتلی (ترکیه) ... 11- رضا اطری (ایران)

65 کیلوگرم: 1- توکوتو اتوگورو (ژاپن) 2- باجرانگ (هند) 3- احمد چاکایف (روسیه) و الخاندرو توبیر والدز (کوبا) ... 20- امیرحسین مقصودی (ایران)

79 کیلوگرم: 1- کایل داک (آمریکا) 2- جبرئیل حسن اف (آذربایجان) 3- احمد گادجی ماگمدوف (روسیه) و علی شعبان اف (بلاروس) 5- عزت اله اکبری (ایران)

92 کیلوگرم: 1- جی دن کاکس (آمریکا) 2- ایوان یانکوفسکی (بلاروس) 3- علیرضا کریمی (ایران) و آتسوشی ماتسوموتو (ژاپن)

تیم کشتی آزاد ایران با 3 مدال برنز حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی در اوزان 86، 92 و 125 کیلوگرم به کار خود در این مسابقات پایان داد.رضا اطری،امیرحسین مقصودی،یونس امامی،مصطفی حسین خانی و مجتبی گلیج در اوزان57، 65، 70، 74 و 97 کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفتند.محمد باقر یخکشی و عزت اله اکبری در اوزان 61 و 79 به مقام پنجم رسیدند.


انتهای پیام/