به گزارش پارس نیوز، سید محمدشروین اسبقیان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در وزارت ورزش و جوانان کمیسیونی شکل گرفته تا سوابق و پرونده‌های مربوط به روسای فدراسیون‌ها را مورد بررسی قرار دهد تا اگر رئیس فدراسیونی مشمول قانون بازنشستگی باشد قبل از ۲۴ ماه آبان ماه تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۲ رئیس فدراسیون مشمول قانون بازنشستگی هستند، خاطرنشان کرد: وزیر ورزش و جوانان در روزهای گذشته حکم سرپرست چهار فدراسیون را صادر کردند تا براساس آن سرپرستان فدراسیون‌های ناشنوایان، قایقرانی، هاکی و چوگان مشخص شود.

مدیر کل دفتر مشترک امور فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان در مورد ضرب‌العجل تعیین شده برای ترک روسای فدراسیون‌های بازنشسته از مناصبشان، بیان کرد: طی هفته‌های آینده سرپرستان ۶ تا ۸ فدراسیون نیز توسط وزیر ورزش معرفی خواهند شد تا تعیین تکلیف نهایی در این زمینه به برگزاری مجامع و انتخاب روسای فدراسیون‌های جدید منجر شود.

اسبقیان در مورد رئیس فدراسیون فوتبال و بازنشستگی وی گفت: رئیس فدراسیون فوتبال سوابق ایثارگری دارد و مدارک او در حال بررسی است و اگر مشمول قانون بازنشستگی شود، باید میز خود را ترک کند.

وی افزود: ما به احترام روسای پرتلاشی که به مقام بازنشستگی می‌رسند و مدال‌آوری فدراسیون‌های موفق قصد داریم تا در یک مراسم از این روسای موفق و توانمند تجلیل کنیم.