به گزارش پارس ، به نقل از تسنیم، روزنامه مارکای اسپانیا در گزارشی مدعی شده که ساندرو روسل، رئیس باشگاه بارسلونا پیش از عقد قرارداد با نیمار نظر لیونل مسی را درباره آمدن ستاره سانتوس به نیوکمپ جویا شده است.

مارکا با بیان اینکه روسل از خطرات احتمالی آوردن نیمار به جمع آبی واناری ها مطلع بوده، این خطرات را اینگونه برشمرده است: اول، هزینه بالای جابجایی این بازیکن ۲۱ ساله از برزیل به بارسلونا که با ابراز تمایل سایر غول های اروپا به جذب او بالا و بالاتر رفت و دوم احتمال عدم سازگاری او با مسی و واکنشی که فوق ستاره آرژانتینی ممکن است به ورود نیمار به ترکیب اصلی کاتالان ها نشان دهد.

مارکا در این باره نوشت: بارسا از تمامی جوانب انتقال نیمار به نیوکمپ آگاه بود و می دانست که این خرید بسیار پرهزینه خواهد بود. به همین دلیل سران باشگاه می خواستند قبل از خرید او نظر مسی را درباره پیوستن این بازیکن برزیلی به بارسلونا بدانند.

این روزنامه در ادامه نوشت: مسی هم واکنش بسیار مثبتی به این تصمیم باشگاه نشان داد و نه تنها با آن مخالفتی نکرد بلکه روسل را برای خرید نیمار ترغیب کرد. مسی خوب می داند که او و بارسلونا به یک گلزن دیگر هم نیاز دارند. علاوه بر این با آمدن نیمار حالا تمام بار مسئولیت گلزنی بر شانه های مسی نخواهد افتاد.

بارسلونا مدت هاست که به دنبال گزینه ای مناسب برای کم کردن فشار بار مسئولیت مسی در ترکیب می گردد. پدرو، داوید ویا و الکسیس سانچس در فصل گذشته هیچ کدام آنطور که باید و شاید از پس این کار برنیامدند و نتیجه آن شد که آبی واناری ها در دوران افت و مصدومیت مسی، نتایج ضعیفی کسب کردند که آنها را از کسب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و همچنین جام حذفی اسپانیا محروم کرد.

مارکا در ادامه گزارش خود آورده است: بارسلونا کاری که با مسی انجام داد را دقیقا در مورد نیمار تکرار کرد. روسل و همکارانش با نیمار سر یک میز نشستند تا به او تفهیم کنند که سبک بازی بارسلونا هنوز هم حول محور مسی می چرخد و اینکه او نباید به فکر پایین کشاندن فوق ستاره آرژانتینی از تخت سلطنت کاتالان ها باشد. به نظر می رسد که خود پسر برزیلی هم فعلا تمایلی به انجام این کار ندارد.