به گزارش پارس نیوز، 

دیروز اسامی تیم داوری دو بازی نیمه نهایی اعلام شد که در بین آنها نام گلاره ناظمی به چشم نمی خورد. از اینرو و با توجه به ماندن گلاره ناظمی در آرژانتین احتمالا قضاوت یکی از دو بازی رده بندی یا فینال مسابقات به او محول خواهد شد.


فوتسال المپیک جوانان در آرژانتین در دو بخش آقایان و خانم ها در جریان است و از آنجایی که ایران در بخش آقایان تیم داده بود نتوانست تیم خانم ها را راهی این بازی ها کند. بر اساس قانون به جزء کشور میزبان سایر کشورها فقط باید یک تیم به بازی ها معرفی کنند. تیم آقایان یا خانم ها.


تیم المپیک فوتسال ایران با رهبری علی صانعی دو مسابقه خود را با پیروزی های پر گل پشت سر گذاشت. در بازی با جزایر سلیمان 9-2 پیروز شد و تیم کاستاریکا را هم 9-3 برد اما به دلیل باخت در برابر تیم های برزیل (4-0) و روسیه (2-1) از جدول بازی ها حذف شد.


جالب اینکه گلاره ناظمی بازی های تیم فوتسال زیر 20 سال ایران در آرژانتین را دیده است و در این باره می گوید: « در خصوص بازی با ایران هم باید بگویم من این بازی را دیدم. تیم ایران در برابر روسیه ارائه گر بازی خوبی بود و جدال سفت و نفس گیری با تیم حریف داشت. نتیجه بازی این را نشان می دهد و شاید اگر شرایط بازی به سود ایران می شد بچه های تیم ملی بازی را می بردند. شکست در برابر برزیل و روسیه عیب نیست چرا که این دو تیم از بهترین های جهان هستند.»


البته عدم حضور تیم خانم های ایران در آرژانتین به سود گلاره ناظمی شده چرا که اگر ایران در بازی ها شرکت می کرد و به مراحل پایانی بازی ها صعود می کرد گلاره ناظمی از جدول داوران حذف می شد.

 

 

 

دیدگاه ناظمی در مورد مقایسه شدن با فغانی

 

خیلی ها گلاره ناظمی را علیرضا فغانی فوتبال بانوان می دانند. هر چند گلاره در فوتسال سوت می زند. او در این باره دیدگاه جالبی دارد و می گوید:« من به عنوان یک شهروند ایرانی به علیرضا فغانی احترام می گذارم و به او افتخار می کنم. اما واقعیت این است که مسیر خود را می روم و خودم هستم و این را باید به صراحت بگویم یکی از دلایل پیشرفت من جایگاه فوتسال ایران در جهان است. دیدگاه تیم چینش داوری نسبت به داوران ایران مثبت است و این به خاطر جایگاه جهانی فوتسال است. آنها می گویند شما در ایران بازی بازیکنانی را قضاوت می کنید که در آسیا و جهان مطرح هستند. این مسئله کمک زیادی برای پیشرفت به ما کرده است.»


آخرین تورنمنتی که  گلاره ناظمی در آن حضور داشته بازی های قهرمانی دانشجویان جهان بوده که چند ماه پیش در آلماتی قزاقستان برگزار شد و این داور بین المللی به همراه زری فتحی از شیراز بازی ها متعددی را سوت زد. او در بازی نهایی داور سوم بود. جالب اینکه قضاوت چند بازی آقایان هم به او محول شد که به خوبی از نحوه قضاوت آن بر آمد. گلاره ناظمی بازی های آسیایی و هم چنین جام ملتها را سوت زده و با سوت زدن در بازی های جام جهانی افتخارات او کامل می شود. هر چند درحال حاضر در فوتسال خانم ها، جام جهانی برگزار نمی شود اما صحبت هایی است که در سال 2020 در کنار جام جهانی آقایان جام جهانی خانم ها نیز برگزار شود.

 

 


گلاره با پوشش اسلامی و سلام به سبک ژاپنی ها

 

گلاره ناظمی در بازی های المپیک جوانان در آرژانتین هم با پوشش اسلامی قضاوت های خود را یکی پس از دیگری با موفقیت پشت سر می گذارد.


در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا خیلی مایل نیستند داوران ایرانی و سایر کشورهای مسلمان به خصوص در فوتبال با پوشش اسلامی بازی ها را سوت بزنند خوشبختانه تا به اینجای کار مشکلی برای گلاره ناظمی ایجاد نشده است.


پیش از این یکی از داوران خانم ایرانی مجبور شد به خاطر سخت گیری ها کنفدراسیون فوتبال آسیا با پوشش داوران عادی در بازیهای بین المللی حاضر شود و تنها یک مقنعه به سر داشت. البته فدراسیون فوتبال ایران تذاکرات لازم را به او داده است و گفته اگر می خواهد به عنوان نماینده ایران در بازی های آسیایی یا دیگر بازی های بین المللی سوت بزند باید پوشش اسلامی را رعایت کند. در غیر اینصورت از لیست های داوران الیت ایران خارج خواهد شد.


برای خیلی ها جای سوال است که گلاره ناظمی در بازی های دانشجویان جهان در آلماتی وقتی بازیهای آقایان را سوت می زد چطور مراسم ابتدای بازی را به جا آورد. او در این باره می گوید: به سبک ژاپنی ها به کاپیتان های دو تیم احترام کردم و مراسم ابتدای بازی را به جا آوردم.

 

 

 

ناظمی چه قدر شانس فینال دارد؟

 

از نگاه گلاره ناظمی عملکرد او در بازی های سپری شده چگونه بوده و آیا این شانس را دارد که به عنوان داور بازی فینال انتخاب شود؟


او در پاسخ به این دو سوال می گوید: خوشبختانه از عملکرد خود در این بازی ها راضی هستم. من در سه بازی به عنوان سر داور سوت زدم و در یک بازی به عنوان داور دوم. شاید اشتباهات کوچکی داشتم اما هیچ یک از آنها در نتیجه بازی تاثیر گذار نبوده و این طور می خواهم بگویم از داوری خودم راضی هستم. سطح کیفی بازی ها بسیار خوب است و طبیعتا داورانی هم که برای این تورنمنت انتخاب شده اند از بهترین ها قاره ها به شمار می روند. خوشحالم که به عنوان یکی از دو داور آسیایی در این تورنمنت به گونه ای قضاوت کردم که درخورشان نام فوتسال ایران باشد. بازی افتتاحیه را من سوت زدم. در ادامه هم به گونه ای قضاوت کردم که شانس سوت زدن در این دو بازی را داشته باشم. با این حال من تصمیم گیرنده نیستم و طبیعتا هر تصمیمی کمیته برگزاری بازی ها بگیرد مطیع خواهم بود. دیروز اسامی داوران دیدارهای ضربدری را مشخص کردند که خوشبختانه نام من در بین آنها نبود چرا که برای قضاوت یکی از این دو دیدار انتخاب می شدم احتمال در بازی رده بندی یا فینال نبودم. به شخصه خیلی امیدوارم که این اتفاق رخ دهد.