به گزارش پارس ، انوشیروان نوریان در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: مسائل مالی باعث شد من به استرالیا بروم و ملیت این کشور را قبول کنم. در آن زمان هیچ حمایتی از سوی مسئولان از من نشد و این در حالی بود که من چندین دوره قهرمان آسیا شدم و عنوان چهارمی رقابت های بوکس جهان را نیز یدک می کشیدم.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی چگونه می توانستم در ایران بمانم و بدون توجه به مسائل مالی به کارم ادامه دهم؟ ۲ سال به صورت حرفه ای در استرالیا در مسابقات شرکت کردم و بعد از آن نیز ۴ سال به عنوان مربی خصوصی فعالیت داشتم.

نوریان به این نکته که سرمربیگری تیم جوانان این کشور به او پیشنهاد شده، اشاره کرد اما گفت که به دلیل پایین بودن دستمزد این پیشنهاد را نپذیرفته است.

قهرمان پیشین بوکس آسیا در مورد حضورش در کادر فنی تیم ملی بوکس کشورمان خاطرنشان کرد: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در این خصوص با رئیس یا نایب رئیس فدراسیون جلسه ای خواهم داشت. در حال حاضر غلامرضا کریمی سرمربی تیم ملی است و به شخصه به کسوت و تجربه ایشان احترام خاصی قائلم. بعد از رقابت های قهرمانی آسیا که تیرماه به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار می شود شرایطم را با مسئولین در میان می گذارم تا مشخص شود چگونه می توانم به تیم ملی ایران کمک کنم.

نوریان در خصوص نحوه نتیجه گیری تیم اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا گفت: همیشه ثابت کرده ایم که ایرانی ها می توانند به هر هدفی که می خواهند برسند. ما پتانسیل رسیدن به موفقیت را داریم و با حمایت و برنامه ریزی صحیح تر می توانیم به هر هدف مورد نظر برسیم. امیدوارم مسئولان نگاه ویژه تری به بوکس داشته باشند زیرا در سالیان گذشته بارها چوب عدم حمایت را خورده ایم.