به گزارش پارس نیوز، 

احسان حدادی، در مورد حضورش در ورزشگاه آفتاب انقلاب اظهار داشت: به هر حال با توجه به اینکه مسابقات لیگ دوومیدانی در حال برگزاری بود تصمیم گرفتم به ورزشگاه بیایم تا هم مسابقات را از نزدیک تماشا کنم و هم دیداری با برخی از دوستان داشته باشم. به شخصه خیلی تمایل داشتم تا در لیگ شرکت کنم و آمادگی بدنی ام را مورد ارزیابی قرار دهم اما به دلیل اینکه مبالغ پرداخت شده بسیار پایین بود ترجیح دادم در لیگ شرکت نکنم.

مبالغ پرداخت شده لیگ دوومیدانی در شان شخصیت ورزشکاران این رشته نیست

او ادامه داد: به نظرم این مبالغ به هیچ عنوان در شان شخصیت ورزشکاران رشته ای مثل دوومیدانی نیست و من هم سعی کردم با توجه به اینکه دارای مدال المپیک هستم امسال در لیگ حضور نیابم، هر چند که ممکن است در سالیان آینده مبلغ قراردادها افزایش یابد. مسئولان تیم آسان پرداخت برای فصل جاری مبلغ 30 میلیون تومان را به من پیشنهاد دادند که باید بگویم برای کسی که ماهیانه باید از پروتئین استفاده کند مبلغی هم برای خرید آن پرداخت کند، چندان زیاد نیست.

زمانی که یک ورزشکار مقامی کسب می کند باید پیش از خستگی مسئولان جایزه اش را پرداخت کنند

قهرمان بازی های آسیایی جاکارتا در پاسخ به این سوال که مسئولان فدراسیون جایزه فصل گذشته لیگ دوومیدانی را به او پرداخت کردند یا خیر، گفت: مبلغ سال گذشته لیگ طلایی بسیار زیاد نبود ولی امسال افزایش چشمگیری داشته است چون قرار بود جایزه نفرات برتر سکه باشد که از انجام این کار مسئولان امتناع ورزیدند. به هر حال قشنگ تر این است زمانی که یک ورزشکار مقامی کسب می کند پیش از اینکه خستگی او در برود مسئولان جایزه اش را پرداخت کنند تا شیرینی این قهرمانی چند برابر شود.

نایب قهرمان المپیک لندن در ادامه افزود: من حدود بیست سالی می شود که در این ورزش حضور دارم و به این مسائل عادت کرده ام اما شاید برای ورزشکاران کم تجربه تر که در آفتاب و سرما باید تمرین کنند تا به افتخار برسند ناراحت کننده است که چنین رفتارهایی با آنها صورت گیرد. در هر حال تا زمانی که این مسائل برطرف نگردد نه تنها تماشاگری برای دیدن رقابت ها به ورزشگاه نخواهد آمد بلکه حتی امکان دارد انگیزه ورزشکاران هم برای مسابقه دادن کاهش یابد.

همه چیز را نباید با پول بسنجیم

رکورد دار پرتاب دیسک آسیا در مورد اینکه آیا پشتوانه سازی در دوومیدانی صورت گرفته است یا خیر، بیان کرد: در رشته ای مانند پرتاب دیسک که رشته تخصصی ام هم محسوب می شود در گذشته به جزء من برادران صمیمی هم بودیم که در مسابقات مختلف بالای 64 متر پرتاب می کردیم اما اکنون کسی نیست که پس از من چنین پرتابی انجام دهد. خود من با رکورد 68.58 متر رکورد دار لیگ هستم که با این پرتاب می توانم صاحب مدال خوشرنگ طلا در المپیک شوم. متاسفانه در حال حاضر تنها به دلیل اینکه ورزشکاران ما نه محل مناسبی و نه انگیزه ای  برای پیگیری تمرینات دارند همین مسئله به خودی خود موجب می شود تا آنها از حضور در دوومیدانی صرف نظر کنند و به سمت رشته هایی سوق پیدا کنند که برایشان در آمد بیشتری دارد. شاید درست نباشد همه چیز را با پول بسنجیم اما به هر حال اولویت هر ورزشکاری این هست که بتواند مایحتاج زندگی اش را تامین کند و بر عکس آن هنگامی هم که پولی در بساط نباشد قاعدتا انگیزه ای نمی ماند تا تمرین کند.

علت عقب گرد دوومیدانی این است که ورزشکاران پس از مسابقات به حال خود رها می شوند

دارنده طلا قهرمانی آسیا در مورد اینکه پس از بازی های آسیایی چرا به حال خودش رها شده است، توضیح داد: متاسفانه این مسائل در دوومیدانی به وفور دیده می شود البته در رشته های دیگر هم هست اما به مقدار کمتر، به طور مثال در رشته کشتی هنگامی که کشتی گیران در مسابقات مدالی بدست می آورند با برگزاری مراسم تجلیل از آنها قدردانی می کنند تا انگیزه شان برای مدال آوری بیشتر شود و برعکس آن علت عقب گرد دوومیدانی هم نسبت به دیگر رشته های ورزشی این است که پس از اتمام مسابقات ورزشکاران بدون اینکه به آنها توجهی شود به حال خود رها می شوند و همین است که فقط فقط یک مدال المپیک کسب کرده است. با وجود آسیب دیدگی در بازی های آسیایی به مدال طلا رسیدم اما با این وجود نه مربی و نه فیزیوتراپی الان است که بخواهم تمریناتم را سپری کنم. به نظرم الان بهترین زمان ممکن است که یک مربی می تواند از جهات مختلف به ورزشکار کمک کند که دچار آسیب دیدگی نگردد. چند روز پیش به دیدار وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک رفتم و طی صحبت های انجام شده ابراز امیدواری کردند تا نسبت به گذشته بیشتر به من توجه کنند، از طرف دیگر نیز انتظار دارم فدراسیون هم یک تعامل خوبی برگزار کند تا به بهترین نتیجه ممکن در المپیک توکیو برسم.

اگر مسئولان قرارداد مک را تمدید نکنند باید با مدال المپیک خداحافظی کنیم

حدادی در مورد اینکه تکلیف قرارداد مربی اش برای مسابقات پیش رو چه می شود، تصریح کرد: حدود 3 هفته پیش از شروع بازی های آسیایی جاکارتا، مک ویلکینز با فرستادن ایمیلی به فدراسیون خواستار تمدید قراردادش تا پایان المپیک توکیو شده بود اما با این وجود متاسفانه هیچ جوابی از فدراسیون بابت این موضوع دریافت نکرد، شاید جالب نباشد که بگویم اما او خیلی تمایل دارد تا پایان المپیک در کنار من باشد تا من مدال طلا المپیک را برای کشورم کسب کنم، زیرا این شرایط در من وجود دارد تا در کنار مک، حسن توکلی و ایگور مازگوف این امر را محقق کنم. البته این اتفاق تاکنون عملی نشده است. حدود دو هفته پیش مک ویلکینز به کشور چین رفت تا مذاکراتی را با مسئولان آن کشور انجام دهد و اگر بخواهیم دست روی دست بگذاریم و نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم قاعدتا باید با مدال المپیک هم خداحافظی کنیم ودوستانی که مسبب این اتفاقات هستند باید پاسخگو احساسات مردم باشند.


انتهای پیام/