به گزارش پارس نیوز، فدراسیون همچنان بدنبال حل مشکلات ارزی و تامین هزینه اعزامی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی به رقابتهای جهانی است. هر چند اهالی فدراسیون صراحتا اعلام کردند تا زمانی که ارز ثانویه به کشتی تعلق نگیرد نمی توان تیمی کامل را راهی مجارستان کرد، اما همچنان امیدوار هستند و چشم به عملی شدن وعده های وزارت ورزش دوخته اند.

«ابراهیم جوادی» عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در این بارهگفت: اعزام تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی، حدود ۲.۵ میلیارد تومان هزینه دارد که طبیعتا تامین چنین پولی از توان فدراسیون کشتی خارج است. ضمن اینکه ما اعزام تیم های کشتی امید را هم در دستور کار داریم که این اعزام هم هزینه های خود را می طلبد. فدراسیون تمام تلاش خود را کرده و تا به امروز همچنان به دنبال تامین این هزینه هاست اما با وضعیت کنونی ارز و نوسان قیمت ها نمی توان امیدوار بود چنین مشکلی تنها به دست فدراسیون کشتی حل و فصل شود. البته طی روزهای گذشته صحبت هایی از نامه نگاری وزارت ورزش با بانک مرکزی مطرح شده اما فعلا خبری از نتیجه نهایی این اقدامات نیست.

وی در خصوص نقش وزارت ورزش در حل بحران مالی اشاره کرد و گفت: طبق اعلام وزیر و گفته های برخی از معاونین وزارت ورزش باید به تامین هزینه ها امیدوار بود اما تا به امروز هنوز ارز ثانوی به فدراسیون کشتی تعلق نگرفته است. باید صراحتا گفت که تیم های ملی را نمی توان با وعده و وعید به رقابتهای جهانی اعزام کرد و اعزام ترکیب کامل کاروان کشتی ایران به مجارستان در وهله اول نیاز به پول دارد.

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی کشتی جهان در پایان به آخرین وضعیت تیم امید هم اشاره کرد و افزود: آزادکاران تیم امید با حضور در اردوی بزرگسالان، مشغول انجام تمرینات مشترک هستند و با توجه به برنامه های کادر فنی امید، روند تمرینی آزادکاران طبق پیش بینی در حال پیگیری است. بحث لغو و عدم اعزام تیم امید هم صحت ندارد اما ممکن است با عدم پرداخت هزینه های اعزام، این تیم هم مثل تیم ملی بزرگسالان به ترکیبی ناقص راهی رقابتهای جهانی رومانی شود.