به گزارش پارس نیوز، 

صدیقه کعبی‌زاده، درباره قرعه‌کشی لیگ برتر والیبال بانوان و حضور تیم امید اظهار داشت: من در مصاحبه‌های قبل هم گفته بودم که می‌خواهم یکی از تیم‌های ملی را با اسپانسر در لیگ برتر شرکت دهم. سال گذشته شعبانیان گفته بود چرا تیم جوانان را شرکت نمی‌دهید اما حالا مدعی شده تیمی که ما در لیگ می‌فرستیم کار عجولانه‌ای است. جلسه هماهنگی را سوم شهریور گذاشتیم به باشگاه‌ها فرصت دادیم نظر دهند، اما هیچ باشگاهی نظر نداد.

* عدم بازی دادن به جوانان ضعف لیگ است362+

بازیکن امید دارد می‌تواند از او استفاده کند به شرطی که فیکس باشد.روز قرعه‌کشی هم همه این‌ها را توضیح دادیم.

نایب رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه برای حضور برخی تیم‌ها در لیگ مدت‌هاست رایزنی می‌کند، تصریح کرد: پیش از این فقط حضور پیکان و ذوب‌آهن قطعی شده بود. من برای حضور نامی‌نو در لیگ دو هفته است که صحبت می‌کنم. آقای طاهری مدیرعامل باشگاه مرا می‌شناسد او قبلاً‌ مدیرعامل گیتی‌پسند بوده و کار حرفه‌ای را می‌داند. تیم‌های ما یک شبه به لیگ نیامده‌اند، سمنان هم همین طور برای حضور مشهد در لیگ به مدیرکل خراسان رضوی زنگ زدم که گفت، با کمک شهرداری قول می‌دهد به ما کمک کند. نمی‌فهمم صحبت‌هایی که شعبانیان مطرح کرده یک شبه تیم‌ دادن یعنی چه. فقط وضعیت یک تیم مشخص نیست که ما مهلت دادیم تا اسپانسر مشخص شود.

* دنبال نفع شخصی نیستم

کعبی‌زاده با بیان اینکه به دنبال نفع شخصی نیستم، خاطرنشان کرد: هر چه تعداد تیم‌ها بیشتر باشد خروجی برای تیم ملی است به کسی اجازه نمی‌دهم به خاطر نفع شخصی والیبال بانوان را زیر سؤال ببرد. ما آئین‌نامه را از اول خوانده بودیم. من نمی‌توانم ملی‌پوش خودم را محدود کنم. مگر چند تیم خوب داریم که تیم‌ها را از بازیکنان بگیریم؟ شعبانیان بحث سهمیه‌بندی را مطرح کرده اگر سال قبل سهمیه بود پیکان که 9 تا ملی‌پوش داشت. دلیل این فرافکنی را نمی‌فهمم.

* به کسی اجازه نمی‌دهم والیبال بانوان را زیر سوال ببرد

وی افزود: تیم ملی بزرگسالان سوم مهر برگشته، تیم‌ها 12 روز فرصت داشتند بازیکن بگیرند اگر ورود نکردند، سیاست آنها مشخص نبوده است. می‌گویند می‌خواهیم تیم جوان در لیگ شرکت دهیم اگر جوان‌ها را می‌خواستید آنها از خرداد بازی‌شان تمام شده است. به هیچ احدی اجازه نمی‌دهم والیبال را زیر سؤال ببرد چرا که برنامه من کاملاً مشخص است.

نایب رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه مواردی که باید لحاظ می‌شده به سازمان لیگ گفته است، تصریح کرد: در خصوص سهمیه‌بندی بازیکنان گفتم اول تیم‌ها مدارک بدهند ببینیم 8 تیم حضور دارند یا خیر؟ اگر هر 8 تیم بودند باید مشورت کنیم تا سهمیه‌بندی لحاظ شود. من باید حواسم به تیم‌ملی، باشگاه و بازیکن باشد. صورتجلسه‌ای را تنظیم کرده و به باشگاه‌ها فرستادیم مبنی بر اینکه اولویت استفاده از بازیکنان امید مشروط به رضایت بازیکن است و البته این بازیکن باید جزو اصلی‌ها باشد.* باشگاه‌ها باید از بازیکن امید خود به عنوان یار اصلی استفاده کنند

* بازیکنان با من مشورت می‌کنند کدام تیم بروند

کعبی‌زاده افزود: من برای چه کسی تلاش می‌کنم مگر من باشگاه دارم یا مربی باشگاهی هستم؟ من تلاش می‌کنم تیم ملی خوب داشته باشیم. اکثر بازیکنان به من زنگ می‌زنند و مشورت می‌کنند به کدام تیم بروند چون به من اعتماد دارند اما من اصلاً توصیه‌ای نکردم چرا که خودشان باید انتخاب کنند نفع من در تیم ملی است. به جای اینکه کمک کنند فضا آرام باشد چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند.

 

* اولویت ما در تیم امید روی سکو رفتن نیست

وی درباره انتخاب کادر فنی تیم امید خاطرنشان کرد: کادر فنی را با هماهنگی اسپانسر اعلام می‌کنیم من حساسیتی ندارم، فلان بازیکن در تیم امید باشد. ما بازیکنانی داشتیم که استعداد داشتند اما فراموش شدند به همین دلیل بازیکنان آتیه‌ساز را یک جا جمع کردیم. به رئیس فدارسیون گفتم به جای اینکه 6 ماه  اردو و تمرین داشته باشیم، اسپانسر می‌گیریم، بازیکنان را اسکان می‌دهیم و اسپانسر قرارداد می‌بندد. اولویت ما روی سکو نیست و دنبال رقیب نیستیم. در سال‌های قبل دو سه باشگاه خوب داشتیم که بازیکنان مجبور می‌شدند با آنها قرارداد ببندند اما الان تعداد تیم‌ها زیاد شده است یک سال است که تلاش می‌کنیم این اتفاقات خوب رخ دهد.

انتهای پیام/