به گزارش پارس نیوز، 

فریده شجاعی، درباره نتایج تیم بسکتبال سه‌نفره ایران در جام‌جهانی چین، اظهار داشت: این مسابقات جهانی بود و تیم‌های صاحب‌نام از آمریکا، اروپا و دنیا شرکت داشتند بازیکنان ما هم می‌خواستند خودشان را محک بزنند، بعد از 40 سال عدم حضور آنها نسبتاً آماده بودند چون اردوی خوبی داشتند و بازی‌های آسیایی جاکارتا هم تدارکاتی خوبی بود تا تجربه‌شان را بالا ببرد.

وی افزود: در رقابت‌های جهانی جزو 8 تیم برتر بودن یعنی این تیم‌ها چیزهایی در چنته دارند. بازیکنان ما هم بعد از 40 سال برای نخستین بار رقابت‌های جهانی را تجربه می‌کردند که خوب ب ودند اگر امکانات و بودجه در اختیارشان گذاشته شود و مرتب بازی کنند، تجربه‌شان هم بیشتر می‌شود. درباره تیم جوانان در المپیک 2018 نمی‌دانم چرا چنین اتفاقی افتاد، ما تیم خوبی داریم اما ممکن است آنها تحت تأثیر فضای مسابقه قرار گرفته باشند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال درباره تیم بسکتبال 5‌نفره دختران نیز برای حضور در رقابت‌های زیر 18 سال آسیا، خاطرنشان کرد: از چهارشنبه اردوی هشتم این تیم آغاز می‌شود تیم ملی سه اردوی دیگر دارد تا به هند اعزام شود. این آخرین مسابقه ما در سال 2018 است اما فکر می‌کنم سال آینده، سال بسکتبال 5‌ نفره باشد.

شجاعی درباره سیستم جدید لیگ برتر بسکتبال و رفت و برگشتی شدن مسابقات عنوان کرد: دخترم درگیر لیگ بود همیشه می‌گفتم این چه برنامه‌ریزیی است، لیگ حتما باید رفت و برگشتی باشد به همین دلیل امسال مسابقات را به این صورت برگزار می‌کنیم برای اینکه هزینه‌ها پایین باشد،‌ تیم‌ها را دو دسته کردیم این طوری هم اصولی‌تر است هم قشنگ‌تر. 12 تیم در لیگ حضور دارند، خراسان‌رضوی به عنوان تیم سیزدهم هم درخواست حضور داشت اما چون جدول به هم می‌ریخت قبول نکردیم اگر تیمی انصراف دهد، جایگزین خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که برنامه‌ای برای برگزاری لیگ سه‌نفره دارید یا خیر،‌ گفت: کمیته سه‌نفره این درخواست را داده اما باید برنامه‌ریزی کنیم. البته قرار است مسابقات بین دانشگاهی جهان را به میزبانی ایران بهمن‌ماه بگیریم. در این مسابقات لازم نیست هر کشور یک تیم داشته باشد بلکه هر کشوری می‌تواند چندین دانشگاه خود را شرکت دهد.

انتهای پیام/