به گزارش پارس نیوز،  ماجرای توپ‌های لیگ برتر فوتسال هر هفته ابعاد جدیدی به خود می گیرد. بعد از اعتراض چند تیم در هفته های ابتدایی به کیفیت توپ های لیگ برتر اعلام شد که کادر فنی تیم ملی فوتسال قبل از لیگ، این توپ ها را تایید کرده است.

علی صانعی مدیر فنی تیم ملی فوتسال همان موقع اعلام کرد که کیفیت توپ هایی که در اختیار تیم ملی بود، مناسب بوده است و مطمئن نیست الان توپ ها با همان کیفیت در اختیار باشگاه ها قرار گرفته باشد.

باوجود گذشت ۱۲ هفته از لیگ برتر فوتسال اما اعتراضات همچنان ادامه دارد و بعضی از مربیان و بازیکنان از اینکه کمیته فوتسال توجهی به ابتدایی ترین خواسته آنها ندارد، گلایه دارند. این اعتراضات به جایی رسید که کمیته فوتسال نامه شرکت مربوط به این توپ که وظیفه تهیه توپ های لیگ را بر عهده دارد منتشر کرد. این شرکت در نامه خود اعلام کرده بود که توپ ها با فناوری روز ساخته شده و بازیکنان و مربیان با این کیفیت آشنایی ندارند. حتی از کشور فرانسه به عنوان یکی از کشورهایی که از این توپ ها استفاده می کند، نام برده شده بود.

انتشار این نامه هم با تمسخر و کنایه بعضی از بازیکنان از جمله مهدی جاوید ملی پوش گیتی پسند مواجه شد. جاوید در صفحه شخصی خود روی عکس این نامه با کنایه نوشت: «لیگ فوتبال فرانسه؟ پاری‌سن‌ژرمن؟!»

جواد اصغری مقدم سرمربی تیم سن ایچ ساوه هم چندی پیش از مسئولان کمیته فوتسال به خاطر عدم توجه به کیفیت پایین توپ ها گلایه کرده و مسئولان را «خود رای» خوانده بود.

این در شرایطی است که کمیته فوتسال همچنان روی استفاده از این توپ ها حداقل تا پایان فصل اصرار دارد و اراده ای برای تغییر این توپ ها نیست.

کاظم سلیمانی دبیر کمیته فوتسال در این خصوص گفت: ما نامه این شرکت را منتشر کردیم که نوشته بودند تمام توپ ها با کیفیت عالی و با دستگاه های روز دنیا ساخته می شوند و شاید چون بعضی از بازیکنان کمتر از آن استفاده کرده اند، روی آن حساس شده اند! اینکه حالا یکی دو نفر ایراد می گیرند را اطلاع نداریم.

وی در خصوص اینکه اغلب اهالی فوتسال از این توپ ها شاکی هستند، تصریح کرد: ما امسال با این شرکت قرارداد داریم. اگر پسندیده نشد، سال بعد همکاری خود را با این شرکت قطع می کنیم ولی امسال تا پایان لیگ همین توپ ها مورد استفاده قرار می گیرد!

دبیر کمیته فوتسال درباره اعتراض ملی پوشانی همچون مهدی جاوید گفت: ما توپ ها را چک کرده ایم. حتی کادر فنی تیم ملی یک ماه با این توپ ها کار و آنرا تایید کرد. همانطور که گفتم اگر اعتراضی باشد سال بعد توپ ها عوض می شود.

سلیمانی در رابطه با اینکه گفته می شود کمیته فوتسال در این موارد خودرای است، خاطرنشان کرد: ما هر کاری می کنیم در هیات رئیسه فوتسال و حتی کمیته فنی مطرح می شود. هیچکس به صورت انفرادی تصمیم نمی گیرد.