به گزارش پارس نیوز، 

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اسامی 28 بازیکن را برای حضور در مرحله دوم اردوی آماده سازی این تیم برای جام ملتهای آسیا و دیدار دوستانه با بولیوی که قرار است 24 مهر برگزار شود اعلام کرد.

معیار های کی روش برای انتخاب بازیکنان تیم ملی/اضافه ها و جا مانده ها در لیست کارلوس

دروازه بان ها

 

1- علیرضا بیرانوند: پرسپولیس تهران.

2- امیر عابدزاده: ماریتیمو پرتغال.

3- رشید مظاهری: ذوب آهن اصفهان.

4- سید حسین حسینی: استقلال تهران.

 

خط دفاعی

1- صادق محرمی: دیناموزاگرب کروواسی.

2- وریا غفوری: استقلال تهران.

3- مرتضی پور علی گنجی: یوپن بلژیک.

4- محمدرضا خانزاده: الاهلی قطر.

5- پژمان منتظری: استقلال تهران.

6- سید مجید حسینی: ترابوزان ترکیه.

7- روزبه چشمی: استقلال تهران.

8- میلاد محمدی: احمد گروژنی روسیه.

9- احسان حاج صفی: تراکتورسازی تبریز.

10- آرمین سهرابیان: استقلال تهران.

 

خط میانی

1- سعید عزت الهی: ردینگ انگلستان.

2- علی کریمی: استقلال تهران.

3- احمد نورالهی: پرسپولیس تهران.

4- وحید امیری: ترابوزان ترکیه.

5- امید ابراهیمی: الاهلی قطر.

6- اشکان دژاگه: تراکتورسازی تبریز.

7- سامان قدوس: آمیان فرانسه.

8- مسعود شجاعی: تراکتورسازی تبریز.

 

مهاجمان:

1-  سردار آزمون: روبین کازان روسیه.

2- کریم انصاری فرد: ناتینگهام فارست انگلستان.

3- علیرضا جهانبخش: برایتون انگلستان.

4- مهدی ترابی: سایپا تهران.

5- مهدی طارمی: الغرافه قطر.

6- علی قلی زاده: چارلروی بلژیک.

این نفرات، بازیکنانی هستند که باید بعد از ظهر جمعه 13 مهر خود را برای حضور در اردو به کادرفنی تیم ملی معرفی کنند.

اولین نکته امیدوار کننده اینجاست که برخلاف فهرست های قبلی اعلام شده از سوی کی روش، این بار فهرست تیم ملی از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال منتشر شد و دیگر خبری از دعوت پیامکی بازیکنان به اردوی تیم ملی یا منتشر شدن این فهرست در صفحات مجازی متعلق به کی روش نبود.

تیم ملی

استقلال(6 بازیکن) تراکتورسازی(3 بازیکن) پرسپولیس(2 بازیکن) ذوب آهن، سایپا(یک بازیکن) پنج تیم لیگ برتری هستند که 13 بازیکن فهرست جدید کی روش در این تیم ها به میدان می روند. در این میان استقلال با سید حسین حسینی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، وریا غفوری، علی کریمی و روزبه چشمی در این فهرست رکورددار است و 15 بازیکن لژیونر هم در جمع نفرات منتخب سرمربی تیم ملی قرار دارند.

لیگ ستارگان قطر(3 بازیکن- مهدی طارمی، امید ابراهیمی و محمدرضا خانزاده) ژوپیلر لیگ بلژیک(2 بازیکن- مرتضی پورعلی گنجی و علی قلی زاده) سوپرلیگ ترکیه(2 بازیکن- مجید حسینی و وحید امیری) لیگ برتر روسیه(2 بازیکن- سردار آزمون و میلاد محمدی) چمپیون شیپ انگلیس(2 بازیکن- سعید عزت اللهی و کریم انصاری فرد) لیگ برتر انگلیس(علیرضا جهانبخش) لیگ دسته اول کرواسی(صادق محرمی) لیگ برتر پرتغال(امیر عابدزاده) لوشامپیونا فرانسه(سامان قدوس) 9 لیگی هستند که لژیونرهای دعوت شده از سوی کی روش در آنها حضور دارند.

تیم ملی

نکته عجیب این فهرست خط خوردن نام رامین رضائیان، مدافع مورد علاقه کی روش از جمع اردونشین های تیم ملی است. این بازیکن که در جام جهانی 2018 روسیه در سمت راست خط دفاعی یوزها عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت به دنبال فسخ قراردادش با تیم اوستنده بلژیک تاکنون با هیچ باشگاهی به توافق نرسیده است و به صورت اختصاصی تمریناتش را دنبال می کند. به همین دلیل شنیده می شودکی روش ترجیح داد برای اردوی دوم تیم ملی پیش از جام ملتهای آسیا دور نام رامین رضائیان قلم قرمز بکشد و زنگ خطر را برای این بازیکن به صدا در بیاورد درصورتی که همچنان بدون تیم بماند، برای جام ملتهای 2019 امارات هم جایی در جمع 23 نفر منتخب این سرمربی ندارد.

تیم ملی

البته اگر دلیل کی روش برای خط زدن رضائیان از فهرست تیم ملی، حضور نداشتن  این مدافع در تیمی باشگاهی باشد، قرار گرفتن نام کریم انصاری فرد در این فهرست بی دلیل است چراکه مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان با وجود همراهی تیم المپیاکوس یونان در 2 بازی رقابت های مقدماتی لیگ اروپا به دنبال جدایی از این تیم تاکنون با ناتینگهام فارست انگلیس قرارداد رسمی نبسته و تنها در برخی تمرینات این تیم شرکت کرده است.

تیم ملی

هرچند سید حسین حسینی در یک سال اخیر به یکی از گزینه های مطمئن کارلوس کی روش برای حضور در جمع دروازه بان های اردوی تیم ملی تبدیل شده اما باید از این مربی پرتغالی پرسید آیا آخرین بازی دروازه بانی که سال گذشته رکورد گل نخوردن در تاریخ لیگ برتر را با پیراهن استقلال شکست برای آبی های پایتخت به یاد می آورد؟ حسینی مدت هاست به نیمکت استقلال میخکوب شده و با توجه به آمادگی مهدی رحمتی به نظر می رسد به همین زودی از سوی شفر در ترکیب قرار نمی گیرد چرا که اگر سرمربی آلمانی قصد بازی دادن به حسینی را داشت، دست کم در بازی جام حذفی استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان از او استفاده می کرد.

تیم ملی

پرسپولیس تهران با وجود محرومیت از جذب بازیکن در فصل نقل و انتقالات تابستانی با ارائه نمایشی بی نقص در لیگ قهرمانان آسیا و گذر از الدحیل قطر به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها رسید و در بازی رفت این مرحله هم السد را در دوحه قطر با نتیجه یک بر صفر شکست داد تا در آستانه صعودی تاریخی به فینال لیگ قهرمانان قرار بگیرد. زوج خط دفاعی این تیم یعنی سید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده با عملکردی فوق العاده در این موفقیت نقش پررنگی ایفا کرده اند و در این میان هواداران پرسپولیس به حق انتظار دارند در شرایطی که کی روش دیگر قصدی برای دعوت کاپیتان سرخ ها به اردوی تیم ملی ندارد دست کم برای یک بار هم که شده است بار دیگر به شجاع خلیل زاده فرصت پوشیدن پیراهن تیم ملی را بدهد. این در شرایطی است که پژمان منتظری با وجود نمایشی نه چندان خوب در ترکیب استقلال و درحالیکه از لحاظ سنی وضعیتی مشابه با سید جلال حسینی دارد همچنان به اردوی تیم ملی دعوت می شود. 

تیم ملی

محمدرضا خانزاده پس از رفع آسیب دیدگی اش در بازی های اخیر الاهلی قطر حتی گوشه ای از عملکرد خوب فصل گذشته خود در ترکیب پدیده را هم نداشته تا سبزپوشان دوحه با ثبت ضعیف ترین آمار دفاعی در لیگ ستارگان و دریافت 18 گل خورده در هفت بازی روی پله نهم جدول این رقابت ها بایستند. با این وضعیت خانزاده که حضورش در فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی 2018 روسیه هم با انتقادات فراوانی همراه شد، همچنان مدنظر کی روش قرار می گیرد.

تیم ملی

یکی دیگر از بازیکنانی که نسبت به دعوت او به تیم ملی می توان بحث مطرح کرد، علی کریمی است. هافبک دفاعی این فصل استقلال که عملکردش در طول فصل جاری لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا هرگز رضایت هواداران این تیم را جلب نکرده از گزینه های مورد اعتماد سرمربی تیم ملی است و در صورتی که مصدوم نباشد همواره پای ثابت اردوهای تیم کی روش محسوب می شود.


انتهای پیام/