به گزارش پارس نیوز، پس ازحمله پهبادی نیرو های مبارز یمنی به فرودگاه دبی که در ادامه نیز افزایش خواهد یافت، زنگ خطر بزرگی برای مسئولان اماراتی به صدا درآمد، زیرا آنها میزبان جام ملت های آسیا 2019 هستند و احتمال دارد، کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را از آنها گرفته و به کشور دیگری اعطا کند.

امارات که با عربستان سعودی وارد جنگ با یمن شده است، این روز ها از لحاظ امنیتی دچار مشکل است و احتمال شدت گرفتن حملات یمنی ها در روز های آتی وجود دارد و به همین دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC ) باید به دلیل حفظ شرایط جانی بازیکنان و هواداران تصمیم دیگری را اتخاذ کند و باید دید این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد.

مسئولان فدراسیون فوتبال، مدیرعاملان باشگاه های لیگ برتری، کارشناسان حقوقی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شدت از این موضوع معترض و خواستار سلب میزبانی از کشور امارات شدند و حالا کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان هم تاکید کرد که امارات مناسب برگزاری جام ملت های آسیا نیست.

او در این باره می گوید: چالشی که ما در کشور امارات پیش‌ رو داریم، حتی بزرگتر از چالش‌هایی است که در جام جهانی روسیه با آن روبه‌ رو بودیم. چراکه در روسیه سر و کار ما با افراد بسیار حرفه‌ای بود، افرادی که در مسائل آماده‌ سازی و برگزاری این مسابقات با فیفا همکاری کرده بودند و تمامی خواسته‌های تیم‌های ملی مختلف در آنجا پیش بینی شده بود اما در اینجا این مسئله صدق نمی‌ کند و مشکلات زیادی وجود دارد.

کی‌ روش ادامه داد: همانطور که گفتم مسیر طولانی در پیش داریم و اگر بخواهیم مشکلات را درون و بیرون زمین حل کنیم و در امارات موفق شویم، راه بسیار سخت و طولانی در پیش رو داریم. این مسیر باید برای یک تیم حرفه ایکه در حال حاضر توقعات زیادی از آن می رود دیده و برطرف شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بگذارید اینگونه توضیح دهم که یکی از اولین مسائلی که با آن روبرو هستیم، مسئله آماده سازی تیم ملی است و زمانی که از جنبه تمرینی در امارات حضور می یابیم، فراموش نکنیم که تنها این مسابقات نیست که برای ما اهمیت دارد و ما باید تمرینات خوبی را در طول اردوها سپری کنیم تا بتوانیم در مسابقات موفق باشیم. بازی های هر تورنمنت را همه می بینند اما پشت این رقابت ها، آماده سازی تیم است که باید انجام شود.

مثال آن مانند یک کوه یخ است که شما تنها قسمت بیرونی آن را مشاهده می کنید اما سایر قسمت های بزرگتر که مهمتر هستند  در زیر آب و در واقع در پشت مسابقات ما پنهان شده اند. در اینجا صحبت من در مورد انجام تمرینات خوب و محل های اسکان خوب برای تیم ها است که متاسفانه در امارات محل های اسکانی که وجود دارد، شرایط یک تورنمنت بزرگ از جنبه ورزشی را ندارد.

کی‌روش افزود: هیچ گونه تجهیزاتی برای ریکاوری و بازگرداندن انرژی و توان بازیکنان در بین مسابقات در محل هتل ها تیم ها وجود ندارد و مساله دیگری هم که از اهمیت بالایی برخور دار است، مشخص و شفاف سازی نشده است. مثلا در هتل های محل اسکان تیم ها، مکان استقرار میهمانان، هواداران و رسانه ها به لحاظ ورود و خروج و سایر مسایل مشخص نشده و نحوه ورود و خروج خود تیمها هم در هتل ها نامعلوم است.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه به نظر می رسد موضوع ریکاوری تیم در فاصله بین مسابقات در زمره دغدغه های اصلی شما است، گفت:  بله. هتل های تیم ها آمادگی ارائه امکانات مورد نیاز یک تیم حرفه ای ورزشی که قصد دارد در یک تورنمنت با سطح بسیار بالا مثل جام ملت ها حضور یابند را ندارند. در اینجا هتل های بسیار مجلل و باشکوهی وجود دارد اما این هتل ها برای توریست ها و کسانی که قصد لذت بردن از تعطیلات شان را دارند آماده شده و نه برای یک تیم ورزشی حرفه ای.

وی تاکید کرد: متاسفانه در اینجا امکانات لازم برای بازیکنانی که می خواهند به صورت حرفه ای به موفقیت دست پیدا کنند، خیلی محدود است و این را هم باید در نظر بگیریم که تیم ملی ما منابع مالی بسیار بزرگی ندارد و خودمان امکان انجام هزینه های زیادی را نداریم. به همین خاطر باید تلاش کنیم که این موانع را به صورت کاملا منطقی و با فکر درست از سر راه برداریم.

گفتنی است، مسابقات جام ملت های آسیا 2019 امارات از دی ماه 1397 آغاز می شود و تیم ملی فوتبال ایران با تیم های یمن، عراق و ویتنام همگروه است.